آغاز به کار دومین جشنواره بین‌المللی عکس «مزارات»

آغاز به کار دومین جشنواره بین‌المللی عکس «مزارات»

دومین دوره جشنواره بین‌المللی عکس «مزارات» در سال 1402 فراخوان داد.


​​​​​​​به گزارش آستان‌نیوز، مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در نشست خبری این دوره جشنواره که در نگارخانه رضوان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این مؤسسه  اقدام به برگزاری جشنواره بین‌المللی عکس مزارات با همکاری معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در سال 1399 کرده بود که امسال شاهد برگزاری دومین دوره آن هستیم. امیرمهدی حکیمی ادامه داد: مزارات موجب امتداد هویتی ملت‌ها بوده است.
در ادامه معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی با تأکید بر برگزاری جشنواره‌های مختلف ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی توسط این آستان مقدس اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی عکس مزارات می‌تواند راهی نو و افقی جدید به روی مشتاقان بگشاید و چراغی برای نگاه‌های تمدنی باشد. حجت‌الاسلام والمسلمین فقیه اسفندیاری گفت: تمام حقیقت انسان، ادراکاتش است و اوج هنر در ادراکات انسانی، ادراکات عقلی است.
دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی عکس مزارات هم با اشاره به سابقه نخستین دوره این جشنواره همچون دریافت 8 هزار و 127 اثر از داخل و خارج کشور گفت: عکاسان در این دوره جدید در هر بخش «مزارات، مزارهای اسلامی» و «نیایش در ادیان آسمانی» می‌توانند هفت عکس و در مجموع دو بخش 14 عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند که تعداد آن نسبت به دوره نخست افزایش یافته است.
هدایت امینی با اشاره به فعالیت سایت دومین جشنواره بین‌المللی عکس مزارات به دو زبان فارسی و انگلیسی افزود: عکاسان علاقه‌مند می‌توانند از 16 اردیبهشت تا 26 خردادماه به انجام مراحل نام‌نویسی و ارسال آثار خود به دبیرخانه این جشنواره از طریق سایت اقدام کنند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه