برنامه‌ ایام رحلت حضرت عبدالعظیم(ع) با شعار «عرضه دین»

برنامه‌ ایام رحلت حضرت عبدالعظیم(ع) با شعار «عرضه دین»

جدول هفتگی برنامه‌های فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اعلام شد.


به گزارش مهر، برنامه‌های ایام شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و رحلت حضرت عبدالعظیم(ع) نیز با شعار «عرضه دین» از روز پنجشنبه ۱۴ تا شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در این آستان مقدس برگزار خواهد شد.
 معاون امور علمی و فرهنگی بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به برنامه‌های ایام رحلت حضرت عبدالعظیم(ع) و شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) تصریح کرد: روز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه محفل انس با قرآن کریم ارتش جمهوری اسلامی ایران از ساعت ۸ صبح، هیئت نوباوگان حسینی ویژه خردسالان در تالار شیخ صدوق(ره) از ساعت ۱۵ و مراسم چراغ‌گردانی فرزندان خدام از ساعت ۱۸ برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در همین روز ویژه‌برنامه تفسیر قرآن کریم با محوریت رحلت حضرت عبدالعظیم(ع) و قرائت دعای کمیل پس از نماز مغرب و عشا و محفل انس با قرآن کریم از ساعت ۲۲ در شبستان امام خمینی(ره) و همچنین ویژه‌برنامه قرائت دعای کمیل از ساعت ۲۴ در مسجد جامع آستان مقدس برپا خواهد شد.
معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به برنامه‌های روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه تصریح کرد: در این روز دعای ندبه حرم از ساعت ۶ صبح برگزار می‌شود.

ویژه‌برنامه شب وفات حضرت عبدالعظیم(ع)
وی افزود: حرکت دسته عزاداری خادمان آستان از میدان شهرری به سمت حرم از ساعت ۱۷، آیین تعویض و اهتزاز پرچم مشکی برفراز گنبد منور حضرت سیدالکریم(ع) از ساعت ۱۸ و برگزاری ویژه‌برنامه شب وفات حضرت عبدالعظیم(ع) پس از نماز مغرب و عشا در شبستان حرم مطهر از دیگر برنامه‌های این ایام خواهد بود.
حجت‌الاسلام عرفاتی با اشاره به پویش قرائت زیارت‌نامه حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با اعتاب مقدس ایران اسلامی و دیگر اماکن مذهبی و مساجد، در شب رحلت آن حضرت پس از نماز مغرب و عشا زیارت‌نامه آن محدث والامقام به صورت همزمان در اعتاب مقدس و بقاع متبرک قرائت می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به ویژه‌برنامه‌های روز رحلت حضرت سیدالکریم(ع) مصادف با شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ابراز کرد: در این روز به دعوت مدیریت حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع) تجمعی با حضور اساتید و طلاب رأس ساعت ۸:۳۰ صبح در حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود و دسته عزاداری به سمت حرم حرکت کرده و در انتها در مراسم سوگواری حرم مطهر شرکت خواهند کرد.
معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) خاطرنشان کرد: در روز رحلت، حرکت دسته عزاداری دانش‌آموزان نواحی آموزش و پرورش شهرستان ری رأس ساعت ۹ صبح از میدان شهرری به سمت حرم و ویژه‌برنامه سالروز گرامیداشت رحلت حضرت عبدالعظیم(ع) با سخنرانی عالم فرهیخته حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان و مرثیه‌خوانی از ساعت ۱۰ صبح در مصلای امام علی(ع) برپا خواهد شد. همچنین برگزاری مراسم عزاداری بانوان فاطمی در نگارخانه عترت حرم ویژه بانوان همراه با سخنرانی حجت‌الاسلام قاضی عسکر، تولیت حرم مطهر از ساعت ۱۶ از مهم‌ترین عناوین برنامه‌های این روز است.
وی ادامه داد: در این روز تجمع و عزاداری هیئت‌های مذهبی شهرستان ری بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع حرم مطهر و ویژه‌برنامه شام رحلت از ساعت ۲۲ در صحن امام حسن(ع) پایان‌بخش این برنامه‌ها خواهد بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه