افت ۱۵ درصدی قیمت خودرو در مشهد

افت ۱۵ درصدی قیمت خودرو در مشهد

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو مشهد گفت: قیمت خودروهای داخلی و خارجی در چند روز اخیر در بازار این شهر دست‌کم ۱۵درصد کاهش داشته که این روند ریزشی همچنان ادامه دارد.


حسین حسینی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: از زمانی که شرکت‌های عرضه‌کننده، ثبت‌نام خودرو را در کشور آغاز کرده‌اند، اغلب مردم برای بدست آوردن پول موردنیاز، اقدام به فروش خودروهای خود کرده و همین موضوع سبب افزایش فروش خودرو و کاهش قیمت‌ها شده است.
وی بیان کرد: کاهش قیمت خودرو تأثیری بر خروج بازار این کالا از رکود ندارد، زیرا وضعیت عرضه و تقاضای خودرو متعادل نیست، در صورتی که تقاضا برای خرید این کالا افزایش یابد نرخ آن روند صعودی پیدا می‌کند و اگر تقاضا برای فروش خودرو افزایش یابد نرخ این کالا روند کاهشی می‌یابد.
حسینی گفت: در بازار خودروهای مستعمل، مصرف‌کننده تعیین‌کننده قیمت است اما قیمت این نوع کالاها در نمایشگاه‌های خودرو کارشناسی شده است و مانع از گران‌فروشی می‌شود ولی در جمعه‌بازار خودرو قیمت‌ها کارشناسی دقیق نمی‌شود. نرخ‌گذاری توسط دولت، مانع گران‌فروشی شده و به بازار خودرو و حتی انواع مستعمل آن هم نظم می‌دهد و مانع متضرر شدن مردم می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه