انتشار دو کتاب تفسیری جدید از رهبر معظم انقلاب

همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب تهران صورت می‌گیرد

انتشار دو کتاب تفسیری جدید از رهبر معظم انقلاب

انتشارات انقلاب اسلامی با دو عنوان کتاب تفسیر جدید از مجموعه تفاسیر رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا می‌کند. 


به گزارش تسنیم، انتشارات انقلاب اسلامی در 
سی و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران با 27عنوان اثر جدید حضور خواهد داشت که دو اثر جدید تفسیری از مجموعه تفاسیر رهبر معظم انقلاب است، تفسیر سوره «منافقون»
و سوره «صف». پیشتر انتشارات انقلاب اسلامی چهار اثر از مجموعه تفاسیر رهبر معظم انقلاب را منتشر کرده بود: «تفسیر سوره حمد»، «تفسیر سوره جمعه»، «تفسیر سوره حشر» و «تفسیر سوره ممتحنه».
از دیگر آثار این انتشارات می‌توان به کتاب «خون‌آورد» اشاره کرد که مشروح گفت‌وگوی سه‌جانبه‌ حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و مرحوم دکتر علی شریعتی در سال 1355 است که همزمان با تاسوعای حسینی درباره‌ قیام و انقلاب امام حسین(ع) انجام شده است.
جلسه‌ یاد شده دهم دی 1355 در منزل یکی از تجار و بازرگانان متدین تهران با حضور تعدادی از چهره‌های دینی و انقلابی برگزار شد که هر یک، از شخصیت‌ها و اندیشمندان مهم دینی عصر خود محسوب می‌شدند. براساس آنچه مأموران ساواک از این جلسه گزارش کرده‌اند، «عده‌ای از بازرگانان از جمله سید ابوالفضل موسوی زنجانی، مرتضی مطهری، صادق (شغل خیاط)، سیدعلی آقا خامنه‌ای، دکتر علی شریعتی و دکتر مفتح به منظور صرف ناهار به منزل عباس تحریریان دعوت شده بودند».
نشست چنین شخصیت‌هایی در ظهر تاسوعای حسینی برای دستگاه پهلوی و ساواک ایجاد حساسیت کرده بود. این جلسه، با قرائت قرآن توسط مرحوم حسین صبحدل آغاز می‌شود. پس از قرائت قرآن هم مرحوم دکتر علی شریعتی اقدام به خواندن سروده‌هایی درباره قیام حضرت سیدالشهدا(ع) می‌کند. این شعرخوانی با عبارت «پرشور» در اسناد ساواک توصیف شده است. ادامه جلسه از سوی آیت‌الله خامنه‌ای و شهید مطهری مدیریت می‌شود.

پاسخ به پرسش‌های نسل جوان در «ره‌نامه»

20 عنوان از مجموعه «ره‌نامه» از دیگر آثاری است که انتشارات انقلاب اسلامی در نمایشگاه امسال عرضه خواهد کرد. این مجموعه 40 جلدی، در نظر دارد مبانی و اصول ارزش‌های اسلام را با در نظر گرفتن مخاطب امروز و پرسش‌هایی که در ذهن دارد، شرح دهد و پاسخ گوید.
مبانی مطرح شده در این مجموعه در حوزه‌های متنوعی گردآوری و تدوین شده‌اند که از این جمله می‌توان به رسانه و فضای مجازی، اسلام ناب و اسلام آمریکایی، دشمن‌شناسی، علم و فناوری، مهدویت، حوزه و روحانیت، کار و تلاش، هنر، سلامت و ورزش، ایمان، آزادی و استقلال، غرب‌شناسی، انقلاب اسلامی، جوان، همسرگزینی و همسرداری اشاره کرد.
تمامی جلدهای این مجموعه از خلال بیانات و اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب استخراج شده است. مخاطب اصلی این آثار، جوانان و نسل جدید هستند؛ هرچند برای دیگر مخاطبان نیز کاربردی و خواندنی است. «زندگی اینجاست» شامل کوتاهه‌هایی از زندگی آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای(ره)، «مجسمه» شامل روایت حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) از دوران شاهنشاهی و کتاب «صراط» باموضوع سیاست‌فهمی و سیاست‌ورزی در اندیشه‌ حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مد‌ظله‌العالی) به قلم ابراهیم برزگر از دیگر آثار جدیدی است که این ناشر در سی و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه