زندگی

زندگی


​​​​​​​تنها غذا نخورید

محققان البته بیکار نیستند اما معلوم نیست چطور در راستای پژوهش‌های مختلفشان گاهی سراغ موضوعاتی می‌روند که کمتر کسی به آن‌ها فکر کرده است.  
مثلاً نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد زنانی که تنها غذا می‌خورند، حدود 5/2 برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به آنژین قلبی هستند. این در حالی است که به گفته مؤسسه ملی پیری آمریکا، برای افراد بالای 65 سال خطر حمله قلبی، سکته مغزی یا بیماری قلبی حتی بدون تنهایی هم افزایش می‌یابد. برای همین محققان معتقدند پزشکان و خانواده‌ها باید زنان مسن را تشویق کنند تا روابط اجتماعی خود را حفظ یا تقویت کنند.
همچنین تنها بودن گاهی اوقات می‌تواند با افسردگی همراه باشد و افسرده‌ها معمولاً نحوه زندگی و غذا خوردنشان به‌گونه‌ای است که بر سلامت قلب تأثیر منفی می‌گذارد.

چروک صورت 
وجود چین و چروک اگر تا پیش از این فقط می‌توانست نشانی از افزایش سن شما محسوب شود، به‌تازگی و با یافته جدید محققان می‌تواند نشانه‌ای از بروز یک بیماری در شما باشد. یافته‌های جدید نشان می‌دهد ارتباطی بین چروک پوست پیشانی و گروهی از بیماری‌ها وجود دارد. البته این موضوع در مورد افرادی است که نسبت به همسن‌های خود این چین و چروک‌ها را ندارند. اگرچه دلیل بروز بیماری قلبی در این افراد ناشناخته است، اما دانشمندان ارتباط بین این دو را به عواملی که منجر به ایجاد پیری زودرس و مشکلات عروقی می‌شود، مرتبط می‌دانند.
آن‌ها معتقدند هرچند هنوز به تحقیقات بیشتری نیاز دارند، اما می‌توان با نگاه کردن به چروک‌های پوستی افراد مستعد، احتمال ابتلای افراد به بیماری‌های قلبی عروقی را با درصد بهتری تشخیص داد. 

لحاف باید سنگین باشد
این روزها در خصوص هر بیماری یا مشکلی ازجمله بی‌خوابی یا... که صحبت می‌شود مطمئناً یک سر قضیه به اضطراب می‌رسد تا جایی که توصیه‌های زیادی هم حداقل برای داشتن یک خواب خوب شده است ولی بد نیست بدانید لحاف‌های سنگین می‌توانند نقش مؤثری در کاهش اضطراب و خواب خوب ایفا کنند! 
البته منظور از لحاف‌های سنگین، لحاف‌های پشمی‌ قدیمی خانه مادربزرگ نیست، بلکه امروزه به لحاف‌هایی سنگین می‌گویند که حاوی دانه‌های شیشه‌ای، گلوله‌های پلاستیکی، ساچمه یا مواد دیگری است که به وزن کلی آن می‌افزایند. در سال‌های اخیر محبوبیت این لحاف‌ها افزایش یافته و بسیاری از شرکت‌ها ادعا می‌کنند سنگینی آن‌ها به کاهش اضطراب و به خواب رفتن کمک می‌کند. تحقیقات هم البته تا حدودی این را تأیید می‌کنند.

سیاره آب
بعد از آرزوی سفر به فضا که انسان به آن دست یافت هنوز یک آرزوی دیگر باقی مانده، زندگی در سیاره‌ای شبیه زمین. دانشمندان به‌تازگی سیاره‌ای کشف کرده‌اند که صدها سال نوری دورتر از کره زمین قرار گرفته و ویژگی‌های خاصش آن را از دیگر سیاره‌های فراخورشیدی متمایز می‌کند.
این سیاره تقریباً دو برابر زمین است و به دور خورشیدی کمی کوچک‌تر از خورشید ما می‌چرخد و دانشمندان احتمال می‌دهند سطح آن پوشیده از آب باشد. سیاره تازه کشف شده با فاصله اندکی به دور خورشید خود می‌گردد و در نتیجه جو آن ممکن است به آرامی تحلیل برود. اگر جو این سیاره در حال از بین رفتن باشد به زودی آب نیز از بین رفته و تبدیل به سیاره‌ای خشک می‌شود. خدا کند دست آدم پیش از خشک شدن به آن برسد!

برچسب ها :
ارسال دیدگاه