تقویت رویکرد همدلی و نشاط در جشن‌های دهه کرامت حرم مطهر امام رضا(ع)

مدیر عالی حرم مطهر رضوی مطرح کرد

تقویت رویکرد همدلی و نشاط در جشن‌های دهه کرامت حرم مطهر امام رضا(ع)

مدیــــــر عالـــی حـــــرم مطهـــر رضوی با اشاره به شعار دهه کرامت امسال گفت: خدمت کریمانه، همدلی و امیدآفرینی، محور فعالیت‌ها و برنامه‌های دهه کرامت است و در حرم مطهر رضوی نیز حول نام مبارک حضرت رضا(ع)، جشن‌هایی با رویکرد تقویت همدلی و نشاط اجتماعی برپا خواهیم کرد.


​​​​​​​به گزارش آستان‌نیوز، مصطفی فیضی در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه کرامت که ظهر چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: توجه به مسئله زائر و زیارت سرلوحه فعالیت‌های حرم مطهر رضوی در طول سال به ویژه در دهه کرامت است و محور اصلی رویکردهای ما را تشکیل می‌دهد. فیضی افزود: بر همین اساس در حوزه مدیریت حرم مطهر نیز این مهم به طور خاص مد نظر قرار دارد و در برنامه‌ها و خدمات ویژه دهه کرامت لحاظ شده است.

 استفاده از ظرفیت فضای مجازی
مدیر عالی حرم مطهر رضوی افزود: از نگاه مجموعه آستان قدس رضوی، زائر امام رضا(ع) صرفاً زائر حاضر در حرم تلقی نمی‌شود بلکه تمامی مشتاقان و علاقه‌مندان به بارگاه منور رضوی در جای جای دنیا زائر علی بن موسی الرضا(ع) هستند و ما خود را خادم آن‌ها می‌دانیم، به همین دلیل علاوه بر برنامه‌های گسترده‌ای که در حرم مطهر پیش‌بینی شده، برنامه‌ریزی ویژه‌ای نیز برای استفاده از ظرفیت فضای مجازی شده تا همه دلدادگان امام هشتم(ع) در نقاط مختلف ایران و جهان بتوانند با این آستان ارتباط داشته باشند.
 
دهه نشاط و همدلی جامعه
وی خاطرنشان کرد: افزایش سطح همدلی ملی، ایرانی و اسلامی و نزدیک شدن دل‌های آحاد جامعه به مناسبت این ایام بابرکت از دیگر اهداف برگزاری برنامه‌های این ایام است و امیدواریم این مناسبت آغاز دوره دیگری از همدلی و همراهی آحاد مختلف مردم باشد. مدیر عالی حرم مطهر رضوی افزود: در تلاش هستیم ایام شاد و بانشاط مذهبی را در شهرها و نقاط مختلف کشور ویژه تمام اقشار جامعه با رعایت ضوابط و چارچوب‌ها در این ایام رقم بزنیم زیرا جامعه به این نشاط نیاز دارد.

توجه به تنوع جامعه مخاطب در برنامه‌ها
فیضی توجه به گروه‌های مخاطب مختلف در برنامه‌های دهه کرامت حرم مطهر را هم یکی دیگر از شاخصه‌ها برشمرد و گفت: تلاش کرده‌ایم برنامه‌های حرم مطهر در دهه کرامت، همه مخاطبان و اقشار مختلف شامل خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان، دختران و پسران و همچنین گویش‌ها و قومیت‌های مختلف را در بر بگیرد.
وی افزود: امسال دهه کرامت با محور اجتماعی و عمومی شدن برنامه‌ها برگزار خواهد شد و مخاطب برنامه‌ها همه جامعه هستند.
 
تقویت پشتوانه  اجتماعی و فرهنگی برنامه‌ها
فیضی ادامه داد: شاخصه دیگر برنامه‌های دهه کرامت امسال، تقویت پشتوانه علمی، اجتماعی و فرهنگی برنامه‌هاست و تلاش داریم با این رویکرد، خدمات شایسته‌تری را به زائران حضرت رضا(ع) ارائه کنیم. مدیر عالی حرم مطهر رضوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر ضرورت تقویت نمادهای ویژه مشهد تأکید و اظهار کرد: شهر مقدس مشهد نیازمند نمادهای زیارت و حضرت رضا(ع) است، ورودی‌های شهر باید نمایانگر این شهر مقدس و ورودی‌های حرم مطهر رضوی نیز باید نمایشگر ورود به حریم پرنور ثامن‌الحجج(ع) باشد. فیضی افزود: برای رسیدن به این مهم هنرمندان، طراحان و اندیشمندان باید به ما کمک کنند و فرهنگ عمومی شهر را به سمت امام رضایی شدن سوق دهیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه