ژیمناستیک در محاصره ایمیل‌های سمی!

ژیمناستیک در محاصره ایمیل‌های سمی!


​​​​​​​فدراسیون ژیمناستیک هنوز درگیر بحران عجیبی است که از سوی وزارت ورزش و جوانان با برگزاری انتخابات جنجالی 24 اسفند 1401 به وجود آمده و گره‌های کور این کلاف سردرگم ظاهراً قرار نیست به این زودی‌ها باز شود. این انتخابات را وزارت ورزش با تخلفات عجیب طبق اساسنامه داخلی و نه جهانی برگزار کرد و به زهرا اینچه درگاهی رئیس پیشین این فدراسیون اجازه حضور در آن را نداد. دست آخر پس از خروج 23 نفر از اعضای مجمع بی‌اعتنا به قوانین موجود آن را در حالی برگزار کرد که رئیس مجمع یعنی معاون وزیر ورزش برخلاف اساسنامه جهانی در آن رأی داد.
این انتخابات با واکنش نماینده فدراسیون جهانی که در مجمع حضور داشت و از امضای صورتجلسه خودداری کرد، تأیید نشد. این بحران عجیب و به رسمیت نشناختن انتخابات ایران سبب بروز چالش‌های جدی در برنامه‌های روتین فدراسیون شده و بیش از هر مسئله‌ای، دود آن به چشم ژیمناست‌ها رفته و می رود. 
شانزدهمین دوره رقابت‌های ژیمناستیک هنری قهرمانی جوانان آسیا روزهای 20 تا 22 خرداد در سنگاپور، دهمین دوره مسابقات ژیمناستیک هنری قهرمانی جوانان آسیا روزهای 25 تا 28 در سنگاپور و مسابقات بین‌المللی «فارائوس کاپ» در حوزه ایروبیک 25 تا 28 خرداد در مصر، سه رویداد مهم پیش رو هستند که ملی‌پوشان قرار است در آن‌ها شرکت کنند؛ البته به شرطی که شرایط برای اعزام آن‌ها مهیا شود.
یکی از شروط لازم برای اعزام ورزشکاران به یک تورنمنت، تأیید آن‌ها از سوی فدراسیون ملی و به وسیله ایمیل است. ایمیل فدراسیون همچنان در اختیار زهرا اینچه‌ درگاهی رئیس سابق فدراسیون است و او نیز به نظر می‌رسد با شرایط خاصی حاضر به تأیید فهرست مدنظر فدراسیونِ تحت ریاست عابد حقدادی است. با وجود تعاملاتی که در این مدت فدراسیون ژیمناستیک با اینچه درگاهی داشت، ولی همچنان ایمیل دراختیار او بوده و تمام اعزام رشته‌های فدراسیون با اختلال مواجه شده است. با توجه به تأیید نشدن انتخابات فدراسیون ژیمناستیک ایران از سوی اف‌آی‌جی، برای فدراسیون جهانی نیز در حال حاضر این ایمیل دارای اعتبار است.کما اینکه فدراسیون جهانی هنوز اینچه درگاهی را به عنوان رئیس فدراسیون به رسمیت می‌شناسد.
باوجود برگزاری منظم اردوهای آماده‌سازی و برنامه‌ریزی برای تمامی شاخه‌های زیرمجموعه فدراسیون در این مدت با صرف بودجه فراوان و با توجه به اینکه تیم ترامپولین باید برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک به کشور پرتغال برود، تیم جوانان و بزرگسالان ژیمناستیک هنری به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شود و مسابقات ایروبیک در مصر برگزار خواهد شد، اعزام این تیم‌ها به دلیل مشکلات موجود در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است؛ اعزام‌هایی که اگر به هر دلیلی انجام نشود، به سرنوشت ورزشکاران لطمه می‌زند و زحمات آن‌ها نابود می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه