دورهمی دختران سرزمین خورشید در جشن میلاد کریمه اهل بیت

صدای بال ملائک به گوش می‌آید گویی خیل ملائک هم دسته دسته در جشن میلاد بانوی مهربانی و در این دورهمی دخترانه که در رواق آینه‌کاری شده و پرنور دارالمرحمه برگزار شده حضور دارند. صدای همهمه و شادی دختران در محفلی که به نام آن‌ها و به پاسداشت روز دختر برپا شده، پیچیده است و همه دختران حاضر با سلام و صلوات منتظر آغاز برگزاری این جشن پر نور و سرور هستند. به گزارش آستان‌نیوز، «دختران خورشید، قاصدک‌های سلام» جشنی است که با حضور دختران سرزمین خورشید برگزار می‌شود. صدای قرائت قرآن با نوای گروه دختران قرآنی «نجم الثاقب» در رواق می‌پیچد و با این نوای دل‌انگیز، همهمه دختران تبدیل به سکوتی معنادار می‌شود. سکوتی که نشان از ادب آن‌ها در محضر قرآن و کلام وحی دارد. پس از تلاوت قرآن نوبت به اجرای گروه سرود «رُمیصا» می‌رسد. نغمه‌هایی موزون و زیبا که با همخوانی دختران، شادی و شعف آن‌ها از میلاد دختری از جنس نور و بانوی کرامت و عشق و دلدادگی آن‌ها را به محضر این بانوی گرامی به نمایش می‌گذارد. پس از اجرای سرود، فاطمه خورشید عطار طوسی و مهدیسا بهروزیان دختران نوجوان سرزمین خورشید در وصف اخت‌الرضا(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) دکلمه‌خوانی کردند. رقیه قهرمانی که به عنوان سخنران در این دورهمی دخترانه حضور دارد در جشن میلاد خواهر امام رضا(ع) با اشاره به داستان حضرت موسی(ع) در قرآن و نقش خواهر او در سلامت ماندن این پیامبر الهی در دربار فرعون بیان می‌کند: خواهر حضرت موسی(ع) وارد دستگاه فرعونیان شد ولی به هیچ عنوان رنگ و بوی آن‌ها را نگرفت و هویت اصلی خود را حفظ کرد. در بخش دیگری از این جشن، مهدی پاینده‌فر؛ مداح و ذاکر اهل بیت(ع) با اجرای مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی در وصف حضرت معصومه(س) شادی حاضران را از این میلاد فرخنده دوچندان کرد. بخشی از فضای رواق دارالمرحمه که محل برگزاری جشن بزرگ «دختران خورشید، قاصدک‌های سلام» است به کارگاه خوشنویسی اختصاص داشت. در این کارگاه جمعی از بانوان هنرمند و خوشنویس دارالقرآن الکریم عبارت‌هایی همچون «السلام علیک یا فاطمه معصومه(س)»، «السلام علیک یا علی بن موسی الرضا(ع)» و اشعار و ابیاتی با مضمون میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) و همچنین احادیث رضوی را خوشنویسی کردند و این آثار هنری در پایان مراسم به عنوان هدیه متبرک به برخی از شرکت‌کنندگان اهدا شد.

دورهمی دختران سرزمین خورشید در جشن میلاد کریمه اهل بیت


صدای بال ملائک به گوش می‌آید گویی خیل ملائک هم دسته دسته در جشن میلاد بانوی مهربانی و در این دورهمی دخترانه که در رواق آینه‌کاری شده و پرنور دارالمرحمه برگزار شده حضور دارند. صدای همهمه و شادی دختران در محفلی که به نام آن‌ها و به پاسداشت روز دختر برپا شده، پیچیده است و همه دختران حاضر با سلام و صلوات منتظر آغاز برگزاری این جشن پر نور و سرور هستند.
به گزارش آستان‌نیوز، «دختران خورشید، قاصدک‌های سلام» جشنی است که با حضور دختران سرزمین خورشید برگزار می‌شود. صدای قرائت قرآن با نوای گروه دختران قرآنی «نجم الثاقب» در رواق می‌پیچد و با این نوای دل‌انگیز، همهمه دختران تبدیل به سکوتی معنادار می‌شود. سکوتی که نشان از ادب آن‌ها در محضر قرآن و کلام وحی دارد.
پس از تلاوت قرآن نوبت به اجرای گروه سرود «رُمیصا» می‌رسد. نغمه‌هایی موزون و زیبا که با همخوانی دختران، شادی و شعف آن‌ها از میلاد دختری از جنس نور و بانوی کرامت و عشق و دلدادگی آن‌ها را به محضر این بانوی گرامی به نمایش می‌گذارد.
پس از اجرای سرود، فاطمه خورشید عطار طوسی و مهدیسا بهروزیان دختران نوجوان سرزمین خورشید در وصف اخت‌الرضا(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) دکلمه‌خوانی کردند.
رقیه قهرمانی که به عنوان سخنران در این دورهمی دخترانه حضور دارد در جشن میلاد خواهر امام رضا(ع) با اشاره به داستان حضرت موسی(ع) در قرآن و نقش خواهر او در سلامت ماندن این پیامبر الهی در دربار فرعون بیان می‌کند: خواهر حضرت موسی(ع) وارد دستگاه فرعونیان شد ولی به هیچ عنوان رنگ و بوی آن‌ها را نگرفت و هویت اصلی خود را حفظ کرد.
در بخش دیگری از این جشن، مهدی پاینده‌فر؛ مداح و ذاکر اهل بیت(ع) با اجرای مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی در وصف حضرت معصومه(س) شادی حاضران را از این میلاد فرخنده دوچندان کرد.
بخشی از فضای رواق دارالمرحمه که محل برگزاری جشن بزرگ «دختران خورشید، قاصدک‌های سلام» است به کارگاه خوشنویسی اختصاص داشت. در این کارگاه جمعی از بانوان هنرمند و خوشنویس دارالقرآن الکریم عبارت‌هایی همچون «السلام علیک یا فاطمه معصومه(س)»، «السلام علیک یا علی بن موسی الرضا(ع)» و اشعار و ابیاتی با مضمون میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) و همچنین احادیث رضوی را خوشنویسی کردند و این آثار هنری در پایان مراسم به عنوان هدیه متبرک به برخی از شرکت‌کنندگان اهدا شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه