انتظار می‌رود در تدوین برنامه هفتم توسعه به موضوع زیارت توجه شود

انتظار می‌رود در تدوین برنامه هفتم توسعه به موضوع زیارت توجه شود


سرپرست پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: به موضوع زیارت در برنامه پنجم توسعه اشاره شده بود؛ اما در برنامه ششم غفلت شد و انتظار می‌رود در لایحه برنامه هفتم توسعه حتماً به آن پرداخته شود. با توجه به اهمیت بسیار زیاد موضوع زیارت، ضروری است به آن توجه شود؛ چرا که در حال حاضر حتی بندی هم برای آن در لایحه برنامه هفتم ذکر نشده است.
حسین افخمی روحانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در کشور ما کارگروه ملی زیارت وجود دارد که رئیس آن رئیس جمهور بوده و ۶ الی ۷ وزارتخانه، سه استانداری و همچنین آستان‌های مقدس نیز عضو هستند، افزود: با توجه به همه این موارد؛ اما در برنامه هفتم از این منظر غفلت شده و باید حتماً به آن توجه شود.
وی تصریح کرد: ما درصدد هستیم متن اصلاحی را در مجلس شورای اسلامی تنظیم کنیم تا اصلاحات لازم را اعمال کنند؛ زیرا موضوع زیارت مهم است و باید در برنامه‌های توسعه لحاظ شود و به عنوان یک موضوع اصلی در کشور مورد توجه قرار گیرد. دولت باید برای شهرهایی که زائرپذیر هستند، تدابیری در برنامه‌های پنج ساله و در حوزه تسهیل زیارت، مباحث فرهنگی و ترویج زیارت، فرهنگ میزبانی و تعمیق زیارت در نظر بگیرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه