سهم 11/5 درصدی زائران خراسان رضوی در حج ۱۴۰۲

سهم 11/5 درصدی زائران خراسان رضوی در حج ۱۴۰۲

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی از سهم 11/5درصدی زائران این استان در حج ۱۴۰۲ نسبت به تمام زائران سرزمین وحی در کشور خبر داد.


عباس خداشناس با اعلام این خبر اظهار کرد: سهم خراسان رضوی از ۸۵ هزار زائر حج تمتع کل کشور 11/5 درصد معادل 9 هزار و 845 زائر است که در قالب ۶۶ کاروان ساماندهی شده‌اند. همچنین از این تعداد 5 هزار و 650 زائر از مشهد در قالب ۳۵ کاروان و 4 هزار و 195 زائر از سایر شهرستان‌های استان در قالب ۳۱ کاروان اعزام خواهند شد.
وی ادامه داد: در مجموع زائران سرزمین وحی استان‌های خراسان شمالی و رضوی در قالب ۷۵ کاروان زیارتی شامل ۶۶کاروان از خراسان رضوی و ۹ کاروان از خراسان شمالی عازم عربستان خواهند شد. 9 هزار و 845 زائر از خراسان رضوی و هزار و ۲۹۷ زائر نیز از خراسان شمالی از طریق فرودگاه مشهد عازم سرزمین وحی خواهند شد.
مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی گفت: از ۶۶کاروان خراسان رضوی، ۲۶ کاروان به صورت «مدینه قبل» با 4 هزار و 10 زائر و ۴۰ کاروان به صورت «مدینه بعد» با 5هزار و 835 زائر به حج اعزام خواهند شد. از این تعداد کاروان، ۵۹ کاروان شیعه با 8 هزار و ۷۶۵ زائر و هفت کاروان اهل سنت با هزار و 60 زائر هستند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه