جان مرشایمر، نظریه‌پرداز آمریکایی: حمله به سفارت ایران از سر استیصال بود

جان مرشایمر، نظریه‌پرداز آمریکایی: حمله به سفارت ایران از سر استیصال بود

نظریه‌پرداز و استاد مشهور آمریکایی حمله اسرائیل به ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را ضربه بزرگی به قانون بین‌الملل توصیف کرده است.


جان مرشایمر در مصاحبه با «گلن گرینوالد»، مؤسس وب‌سایت «اینترسپت» گفت: «اسرائیل اساساً از کنترل خارج شده است. آن‌ها احساس می‌کنند آزادند و می‌توانند هر کاری که تمایل دارند انجام دهند». 
وی اضافه کرد: «داریم درباره بمباران کنسولگری ایران در دمشق صحبت می‌کنیم، فکر می‌کنم این ضربه‌ای بزرگ به نظم بین‌الملل قانون‌محور است و ایالات متحده در هر اتفاقی از آن‌ها دفاع می‌کند». جنگنده‌های رژیم صهیونیستی غروب دوشنبه 13 فروردین‌ماه ساختمان کنسولگری ایران در خیابان المزه دمشق را هدف حملات هوایی قرار دادند. در این حمله هفت مستشار ایرانی و چندین فرد سوریه‌ای به شهادت رسیدند.
جان مرشایمر در ادامه اظهارات خود به انتقاد از حمایت‌های آمریکا از این رفتارهای اسرائیل پرداخت. او گفت: «این برای ایالات متحده خوب نیست، قطعاً این مسئله برای کل سیاست بین‌المللی خوب نیست». این استاد دانشگاه در ادامه درباره انگیزه‌های رژیم اسرائیل از حمله به ساختمان کنسولی ایران گفت: «نمی‌دانم هدفشان چیست، درک انگیزه‌شان دشوار است، می‌توان گفت مستأصل‌اند؛ دارند دست‌وپا می‌زنند. اوضاع در غزه خوب پیش نمی‌رود، با حزب‌الله اوضاع خوب نیست. اخبار خیلی بدی در خصوص اسرائیلی‌ها وجود دارد».
مرشایمر اضافه کرد: «می‌خواهند خودشان را از باتلاق خارج کنند و آمریکا را به جنگ با ایران بکشانند، این خوب نیست».

برچسب ها :
ارسال دیدگاه