هدف‌گذاری مؤسسه دانش‌بنیان بذر و نهال رضوی برای تولید 500 تن بذر هیبرید ذرت

هدف‌گذاری مؤسسه دانش‌بنیان بذر و نهال رضوی برای تولید 500 تن بذر هیبرید ذرت

مدیر عامل مؤسسه دانش‌بنیان بذر و نهال رضوی گفت: براساس هدف‌گذاری صورت گرفته قرار است در سال جاری بیش از 500تن بذر هیبرید ذرت توسط این مؤسسه تولید شود.


محمد هاشم‌زاده در گفت‌و‌گو با آستان‌نیوز اظهار کرد: این مؤسسه در سه سال گذشته سطح کشت ذرت هیبرید را از حدود 10 هکتار به 35 هکتار افزایش داده و برنامه‌ریزی شده تا در سال 1403 این مساحت با توجه به نیاز بالای کشور به علوفه به حدود 150هکتار افزایش یابد.
وی درباره برنامه‌های مؤسسه دانش‌بنیان بذر و نهال رضوی در حوزه تولید بذرهای هیبرید صیفی و سبزی نیز خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در بخش تحقیق و توسعه، هدف‌گذاری شده چندین رقم در سال 1403 معرفی شود و حتی در راستای تولید لاین این بذرها حرکت کنیم.
مدیر عامل مؤسسه دانش‌بنیان بذر و نهال رضوی ادامه داد: در زمینه تولید بذر هیبرید (لاین گوجه‌فرنگی)، 180 ژنوتیپ مختلف در گلخانه مرکز تحقیق و توسعه مؤسسه کشت و ژنوتیپ‌های برتر شناسایی شده که در یک سال اخیر برای دستیابی به بذر هیبرید این محصول در مجموعه گلخانه فرامرز عباسی مؤسسه دانش‌بنیان بذر و نهال رضوی در حال کراس و تلاقی ژنوتیپ‌های برتر هستیم.
هاشم‌زاده از دریافت گواهی و مجوز تولید بذر از سوی معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی توسط مؤسسه دانش‌بنیان بذر و نهال رضوی به دلیل فعالیت‌های تخصصی در حوزه تولید بذر خبر داد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه