پاسخ‌گویی به 3 هزار پرسش شرعی و اعتقادی 

در سامانه 32020  صورت گرفت  

پاسخ‌گویی به 3 هزار پرسش شرعی و اعتقادی 

رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی حرم مطهر رضوی گفت: سامانه تلفنی 32020 حرم مطهر امام رضا(ع) در هر شبانه‌روز پاسخگوی 3هزار تماس مردمی با هدف پاسخ به پرسش‌های شرعی است.


گسترش روزافزون شبهه‌ها و مسائل جدید به وجود آمده در بستر رسانه‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی، بنیان‌های اعتقادی افراد جامعه را به لرزه درآورده و اذهان نسل امروزی را با پرسش‌های متعدد روبه‌رو کرده است. در همین راستا مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی حرم مطهر رضوی خدماتی را با محوریت رفع شبهه‌های مخاطبان ارائه می‎‌دهد.
اداره پاسخگویی به سؤالات دینی حرم مطهر رضوی حالا دیگر به یک مرجع پاسخ‌گویی برای عموم مردم تبدیل شده و کارشناسان این اداره در طول سال و در قالب برنامه‌های متنوع، پاسخگوی پرسش‌های مخاطبان از راه‌های مختلف هستند. 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمود عامری در گفت‌وگو با آستان‌نیوز گفت: به منظور سهولت برقراری ارتباط و همین طور سرعت بخشیدن به ارائه خدمات مرتبط با پاسخ‌گویی به پرسش‌های شرعی زائران و مجاوران بارگاه رضوی، سامانه تلفنی 32020 تنها مرکز پاسخ‌گویی به پرسش‌های شرعی از سال 1389 راه‌اندازی شده و به صورت شبانه‌روزی در دو بخش برادران و خواهران در حال ارائه خدمت است.
وی ادامه داد: پاسخ‌گویی به پرسش‌های احکامی و شبهه‌های اعتقادی از ساعت 10 تا 22  و پاسخ‌گویی به پرسش‌های قرآنی از ساعت 10 تا 18 انجام می‌شود که تقریباً روزانه به 3 هزار تماس پاسخ داده می‌شود و در ماه‌ مبارک رمضان این رقم به 6 هزار و 500 تماس افزایش یافت. 
​​​​​​​
 فعالیت 83 کارشناس پاسخ‌گویی در حوزه احکام، عقاید و قرآن
طبق فرموده رهبر معظم انقلاب گسترش کرسی‌های آزاداندیشی، گفت‌وگوی مستقیم و بی‌واسطه و صمیمی با مخاطبان از بهترین روش‌های باز کردن گره‌های ذهنی مخاطبان به شمار می‌رود. در همین راستا مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی مستقر در مدرسه پریزاد حرم مطهر رضوی با برگزاری حلقه‌های معرفت زمینه گفت‌وگو و تعامل استادان و مخاطبان را در موضوعات اعتقادی، شبهات روز و مسائل اجتماعی و سیاسی فراهم آورده است. این مرکز به صورت شبانه‌روزی خدمات خود را به زائران عزیز ارائه می‌کند و از لحاظ نوع و میزان فعالیت در تمام کشور منحصر به فرد است.
رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی حرم مطهر رضوی تصریح کرد: این اداره در حال حاضر با بهره‌گیری از حدود 83 کارشناس دینی به صورت شبانه‌روزی به پرسش‌ها و شبهه‌های زائران حرم مطهر رضوی و مخاطبان اقصی نقاط کشور در حوزه احکام، عقاید و قرآن پاسخ می‌دهد. 
عامری به 6 دفتر پاسخگویی به سؤالات شرعی برادران در حرم مطهر رضوی اشاره کرد و افزود: این دفاتر در مدرسه پریزاد، صحن آزادی، صحن انقلاب اسلامی به صورت شبانه‌روزی و در مسجد گوهرشاد و رواق دارالحجه ساعاتی از شبانه‌روز پاسخگوی مراجعه‌کنندگان هستند. 
وی با اشاره به میز‌های خدمت سؤالات دینی در حرم مطهر رضوی ادامه داد: این میز خدمت در رواق امام خمینی(ره) به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی زائران و مجاوران است. همچنین میزهای خدمت در مناسبت‌ها و ایام تابستان در بست‌های شیخ طوسی و طبرسی ساعتی از شبانه‌روز به مراجعه‌کنندگان ارائه خدمت می‌کنند. 
رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی حرم مطهر رضوی افزود: در حال حاضر سه دفتر پاسخگویی به سؤالات شرعی خواهران در حرم مطهر رضوی فعالیت دارند که این دفاتر در صحن‌های انقلاب اسلامی و آزادی به صورت شبانه‌روزی و در دفتر رواق دارالحجه ساعاتی از شبانه‌روز پاسخگوی مراجعه‌کنندگان هستند. 

 پاسخ‌گویی به سؤالات احکام و شبهات در نرم‌افزار نسیم رضوان
عامری به پاسخ‌گویی سؤالات شرعی و اعتقادی زائران از طریق نرم‌افزار نسیم رضوان اشاره کرد و افزود: یکی از فعالیت‌های دیگر اداره پاسخگویی، پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی و اعتقادی از طریق پیام‌رسان نسیم رضوان است که در حال حاضر به صورت میانگین روزانه 600 پرسش در این پیام‌رسان پاسخ داده می‌شود. 
وی با اشاره به برگزاری برنامه فقه و زندگی در مدرسه پریزاد یادآور شد: در این برنامه سعی می‌شود احکام مورد ابتلای مخاطب به صورت عکس‌نوشته و پاور مطرح شود و همچنین موضوعات پرکاربرد احکام انتخاب و از طریق پاورپوینت برای مخاطب ارائه می‌شود.  رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی حرم مطهر رضوی با بیان اینکه به صورت میانگین روزانه 18 برنامه تبیین احکام دینی در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، یادآور شد: در حال حاضر روزانه چهار نوبت در رواق امام  خمینی(ره) و رواق دارالحجه پیش از نماز ظهر و مغرب بیان احکام 20دقیقه‌ای اجرا و در قالب احکام بین‌الصلاتین، مسائل مهم و کاربردی مانند جهاد تبیین، احکام بانکی، احکام فضای مجازی، احکام روزه و نماز به صورت روان و شیوا برای زائران بیان می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه