ساخت مدارس خیرساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است

ساخت مدارس خیرساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است

فرماندار مشهد گفت: ساخت مدارس خیرساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است؛ چرا که سرعت اجرای طرح در این گونه موارد بیشتر است و از طرفی مردم به واسطه اینکه مدرسه وقف و خیرساز است، در مراقبت، حمایت و نگهداری از آن توجه بیشتری دارند.


محسن داوری در سه‌شنبه‌های افتتاح در دبستان دو کلاسه مشارکتی روستای شاهین‌قلعه در بخش مرکزی مشهد اظهار کرد: به دانش‌آموزان و آینده‌سازان جامعه تبریک می‌گویم که قرار است در روستای شاهین‌قلعه در مدرسه‌ای که به همت بزرگمردانی در فضای خوب و مناسب ساخته شده، تحصیل کنند چون تلاش‌های ارزشمندی برای ساخت این آموزشگاه صورت گرفته و در ساخت مدارس به خصوص در مناطق کم‌برخوردار، خیران به شکل گسترده پای کار آمده‌اند.
وی افزود: ممکن است در برخی موارد میزان کمک خیران برای ساخت یک مدرسه کم باشد؛ اما این مسئله دارای اهمیت نیست چرا که مهم خیر و برکت کمک‌های خیران و حمایت‌های مردمی روستا از مدرسه است.
مدیر آموزش و پرورش تبادکان گفت: مدرسه‌سازی در تبادکان؛ پرجمعیت‌ترین منطقه آموزشی آموزش و پرورش کشور با ۱۶۰هزار دانش‌آموز تا برطرف شدن مشکل کمبود فضاهای آموزشی همچنان ادامه دارد.
محمدحسین عبدالهی افزود: از اواسط سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲۱۸کلاس درس با مجموع ۲۵۷ میلیارد تومان هزینه در تبادکان افتتاح شده و به بهره‌برداری رسیده است و این مهم جز با فضل الهی، همت خیران، همکاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس، مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی میسر نمی‌شد.
وی ضمن تجلیل از کمک خیران نیکوکار مدرسه‌ساز خاطرنشان کرد: یک استخر، سالن ورزشی و چند زمین‌چمن در آستانه افتتاح هستند که به زودی این طرح‌های ورزشی نیز در تبادکان به بهره‌برداری می‌رسند.
مدیر آموزش و پرورش تبادکان اظهار کرد: اهمیت حضور و مشارکت خیران آن قدر زیاد است که بیشتر مدرسه‌سازی‌هایی که در تبادکان انجام می‌شود، با همت و تلاش خیران صورت می‌گیرد و آن‌ها با ساخت مدرسه‌، در واقع برای خود و خانواده خود روضه رضوان می‌سازند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه