گنجینه گمشده جهان اسلام در بقیع باید به جامعه شناسانده شود

رئیس بعثه مقام معظم رهبری در بازدید از نمایشگاه «در آستان بقیع» حرم مطهر رضوی مطرح کرد

گنجینه گمشده جهان اسلام در بقیع باید به جامعه شناسانده شود


رئیس بعثه مقام معظم رهبری در بازدید از نمایشگاه «در آستان بقیع» حرم مطهر رضوی، گفت: تخریب بقیع و عدم شناخت این شخصیت‌های بزرگ مدفون در آن برای جهان اسلام ظلمی بزرگ‌تر از تخریب قبور آن‌هاست. حجت‌الاسلام نواب در گفت‌وگو با آستان‌نیوز با اشاره به مظلومیت بقیع و عدم شناخت کافی جامعه نسبت به این گنجینه بزرگ جهان اسلام، افزود: یکی از مسائل پیرامون بقیع این است که ما بقیع را آن ‌گونه که هست به جامعه بشناسانیم. مظلومیت بقیع در این است که نگذاشته‌اند به درستی به جامعه معرفی شود. 
وی با بیان اینکه شخصیت‌های بزرگی در بقیع مدفون هستند که در هیچ جای عالم یافت نمی‌شوند، تصریح کرد: چهار امام معصوم(ع)، 
دختران پیامبر(ص)، همسران پیامبر(ص)، مادر حضرت علی(ع)، مادر حضرت عباس(ع)، اصحاب ائمه(ع)، فرزندان امامان و همسران ائمه(ع) همگی در بقیع آرمیده‌اند. رئیس بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه تخریب بقیع و عدم شناخت این شخصیت‌های بزرگ برای جهان اسلام ظلمی بزرگ‌تر از تخریب قبور آن‌هاست، اظهار کرد: خداوند به زودی گل‌های باغ رسالت را به نوعی برای جهانیان آشکار خواهد کرد.  حجت‌الاسلام نواب در ادامه به برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه در نوع خود کار بسیار خوبی است و باید در کارهایی که انجام می‌دهیم، جنبه‌ها و تأثیرهای واقعی مدنظر باشد. 
وی افزود: ما به دنبال این هستیم که شخصیت‌های بزرگ مدفون در بقیع را به جامعه بشناسانیم و از آن‌ها الهام بگیریم.  این نمایشگاه تا پایان ماه شوال در صحن غدیر حرم مطهر رضوی برپا خواهد بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه