ویزیت رایگان 700 هزار بیمار در حاشیه شهر مشهد

ویزیت رایگان 700 هزار بیمار در حاشیه شهر مشهد

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: برای ارائه خدمات درمانی مستمر به ساکنان حاشیه شهر، چشم انداز ایجاد 20 نقطه در این مناطق برای ویزیت هفته‌ای بیماران را در دستور کار قرار دادیم.
محسن ذاکریان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: هر هفته حدود 400 تا 500 بیمار ویزیت می‌شوند و حدود 150 بیمار برای دریافت خدمات پاراکلینیک و عکس برداری رایگان به دیگر مراکز ارجاع داده می‌شوند. حدود 82 پزشک در این طرح فعالیت می‌کنند و تاکنون در حاشیه شهر 700 هزار بیمار در مرحله نخست ویزیت شده اند. وی با اشاره به پای کاربودن این نهاد از موج نخست همه گیری کرونا، افزود: با تلاش‌های بسیج جامعه پزشکی استان در روز‌های کمبود تجهیزات بهداشتی حدود 27هزار قلم کالای پزشکی و بهداشتی تهیه شد و در اختیار بیماران خاص و مراکز درمانی قرار گرفت. همچنین در طرح «مسجد، سنگر سلامت» در 2هزارو500 مسجد استان بحث قرنطینه خانگی مبتلایان کرونا پیگیری شد.
وی با بیان این مطلب که با ورود بسیج جامعه پزشکی استان، پس از 70 روز حدود 248 هزار دز واکسن در پایگاه‌های حاشیه شهر تزریق شد، عنوان کرد: طرح «واکسیناسیون اتوبوسی» دیگر طرحی بود که با همکاری شهرداری مشهد دنبال شد. وی با اشاره به اقدام‌های این نهاد برای جلوگیری از سقط جنین در خراسان رضوی نیز گفت: در خراسان رضوی روزی 80سقط جنین انجام می‌شود. بسیج جامعه پزشکی استان مقابله با سقط جنین فرزندان سالم را در خانواده‌ها در قالب مرکز «نفس» پیگیری می‌کند. این مرکز که از خرداد آغاز به  کار کرده، اولویت فعالیتش را بر فرهنگ سازی در شبکه مسائل سقط گذاشته است. تاکنون 250 تا 300 مادر با حمایت‌های مرکز نفس از این اقدام انصراف داده اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه