حبس در انتظار عاملان خرید و فروش مواد محترقه

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مشهد خبر داد

حبس در انتظار عاملان خرید و فروش مواد محترقه

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی دادسرای مرکز خراسان رضوی گفت: براساس قانون مجازات کسانی که به صورت غیرمجاز مواد منفجره خریداری، نگهداری و اقدام به توزیع می‌کنند به حبس از 6ماه تا دو سال محکوم می‌شوند.
سیدهادی شریعت یار اظهار کرد: براساس قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات، کسانی که به صورت غیرمجاز مواد منفجره خریداری، نگهداری و اقدام به توزیع می‌کنند به حبس از 6 ماه تا 2 سال محکوم می‌شوند که مجازات شدیدی است.
وی افزود: مواد محترقه خطرناک است و هر سال در آستانه چهارشنبه آخر سال خانواده‌های زیادی دچار آسیب و خسارت و بعضاً خانواده‌هایی داغدار می‌شوند.
شریعت‌یار تصریح کرد: در گذشته چهارشنبه آخر سال با سبک متفاوتی برگزار می‌شد و به عنوان یک رسم و رسوم خانوادگی بود اما امروز این رسم به سمت آتش‌بازی و استفاده از مواد محترقه تغییر رویکرد داده است و کام بسیاری از خانواده‌ها را در آخرین روزهای سال تلخ می‌کند. به گزارش تسنیم، معاون دادستان مرکز خراسان رضوی با بیان این مطلب که خسارت‌های جانی استفاده و ساخت مواد محترقه بسیار شدید است و علاوه بر زیان مالی، برخی افراد جان خود را نیز از دست داده‌اند، خاطرنشان کرد: از آنجا که در حوادث چهارشنبه‌سوزی بحث دفاع از حقوق عامه مطرح است، دادستان مرکز خراسان رضوی به صورت جدی به این موضوع ورود و با قاطعیت برخورد می‌کند. وی گفت: مغازه‌دارانی که مواد محترقه دست‌ساز ارائه می‌کنند در صورت شناسایی، مغازه‌ آن‌ها مهر و موم می‌شود و با نصب بنر تخلف همراه خواهد شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه