تحقق ۱۰۰ درصدی سهمیه اشتغال امسال در استان

تحقق ۱۰۰ درصدی سهمیه اشتغال امسال در استان

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان در سال جاری ۶ هزار و ۲۷۷ نفر بوده که ۱۰۰درصد تحقق یافته است.
علی‌اکبر اکبری‌راد در گفت‌وگو با ایرنا افزود: کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری، ورزش و جوانان، ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهداشت و درمان ازجمله اداره‌هایی هستند که تعهد اشتغال دارند.
وی بیان کرد: حمایت از فعالیت‌های اقتصادی که بیشترین اثرگذاری را بر بهره‌وری و اشتغال به‌صورت همزمان دارند در دستور کار شورای‌ عالی اشتغال قرار گرفته است.
تلاش بر این است که این هدف مهم با هماهنگی تمامی نقش‌آفرینان عرضه و تقاضای نیروی کار و با به‌کارگیری ظرفیت‌های منطقه‌ای و محلی محقق شود.
اکبری‌راد اضافه کرد: تعهد نهایی استان در موضوع ایجاد اشتغال برای سال آینده در بخش‌های مختلف اقتصادی ۱۰هزار و ۷۷۹‌نفر است.
این تعهد اشتغال برای سال آینده در حوزه صنعت 4هزار و ۵۷۹ نفر، حوزه کشاورزی ۲هزار و ۶۹ نفر و در حوزه خدمات 4هزار و ۱۳۰ نفر اعلام شده که با اهتمام و تلاش ویژه دستگاه‌های اجرایی و نگاه ویژه دولت به این استان محقق خواهد شد.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی به ظرفیت‌های مرز و توسعه اقتصاد مرزی اشاره کرد و گفت: براساس ابلاغیه شورای ‌عالی اشتغال، وزارت امور خارجه مکلف به انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی در خصوص اولویت‌های استان با کشور همسایه در زمینه توسعه اشتغال و اقتصاد استان است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه