۲ شهر خراسان رضوی در وضعیت قرمز کرونایی

۲ شهر خراسان رضوی در وضعیت قرمز کرونایی

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شهرهای کوهسرخ و نیشابور براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفتند.
به گزارش وبدا، دکتر محمد پهلوان افزود: در حال حاضر پنج شهر شامل بردسکن، خلیل‌آباد، فیروزه، قوچان و کاشمر در وضعیت نارنجی قرار دارند که این تعداد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس اکنون شهرستان‌های بینالود، تربت‌جام و زاوه خراسان رضوی در شرایط آبی و سایر شهرهای استان در وضعیت زرد قرار دارند.
رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در حال حاضر ۳۲۸ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری‌اند که ۲۴۵ نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهدهستند.
دکتر پهلوان با بیان اینکه در یک روز (12فروردین) ۱۳۷ بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری شدند، افزود: از این تعداد ۹۸ نفر در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند که این دانشگاه علاوه بر مشهد، 15 شهرستان را زیر پوشش دارد.
وی تعداد بیماران بدحال کرونایی بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه خراسان رضوی را ۹۰ نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بیش از یک چهارم بیماران بدحال بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند که براساس بررسی‌ها بیشتر بیماران بدحال، افراد واکسن نزده و یا مبتلا به بیماری‌های مزمن هستند.
پهلوان از عموم مردم خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها، استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون مدافعان سلامت را در مهار همه‌گیری کرونا یاری کنند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه