نمی‌خواهم در المپیک پیر باشیم

سرمربی تیم ملی والیبال در نشست خبری:

نمی‌خواهم در المپیک پیر باشیم

نشست خبری بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی والیبال ایران دیروز در محل فدراسیون با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

عطایی در ابتدای این نشست خبری اظهار کرد: براساس مسابقاتی که داریم سعی کردیم با دعوت از ۲۵ بازیکن اردوهای ملی را شروع کنیم. تا پایان باشگاه های آسیا چند بازیکن دیگر هم دعوت خواهند شد تا یک تیم به لیگ ملت‌ها برود و تیمی دیگر به بازی‌های کشورهای اسلامی اعزام‌ شود.

 در برابر تغییرات مقاومت وجود دارد
وی ادامه داد: معمولاً برای تغییرات مقاومتی وجود دارد. احساس شد باید از حالا خود را برای المپیک پاریس آماده کنیم و در همین راستا تغییراتی در تیم ایجاد شد. برخی از باتجربه‌ها فعلاً در اردو‌ حضور نخواهند داشت، اما در ادامه قطعاً از حضور آن‌ها استفاده خواهد شد. 

 قرارداد مالی ندارم
عطایی در خصوص کادر فنی تیم ملی و قرارداد مربی ایرانی و خارجی عنوان کرد: «توتولو» با فدراسیون ایران قرارداد امضا کرده است. در جریان مباحث مالی نیستم. یاناش لهستانی هم به عنوان مربی بدنساز به ما اضافه خواهد شد. قرارداد مربیان ایرانی مغفول مانده است. من قرارداد مالی ندارم و در جریان قرارداد مربیان خارجی هم نیستم.

 آرژانتین حریف احتمالی
وی با اشاره به مراحل آماده سازی تیم ملی و بازی‌های تدارکاتی گفت: اولین جلسه از امروز آغاز خواهد شد. سعی می‌کنم برنامه ریزی خوبی داشته باشیم. به چند کشور برای بازی‌های تدارکاتی نامه زده‌ایم. باید با تیم‌هایی بازی کنیم که به دردمان بخورد. آرژانتین یکی از حریفان احتمالی ما قبل از اعزام به برزیل خواهد بود.

 در پاریس تیم پیر نداریم
عطایی درمورد مهم‌ترین دغدغه‌اش گفت: روزی که سرمربی شدم زره محکمی پوشیدم و باید در چارچوب‌ها حرکت کنیم. در ۱۰ سال اخیر تیم‌ملی ما کمترین تغییر را داشت و آن هم به اجبار بود. هیچ کشوری در دنیا از نخستین دوره لیگ جهانی به اندازه ایران با ترکیب ثابت بازی نکرد. ما بازیکنان را فرسوده کردیم و نفراتی مانند موسوی و‌ غفور و … نباید در قهرمانی آسیا و لیگ ملت‌ها بازی کنند، بلکه باید استراحت کنند. جامعه ما نتیجه‌گراست و فرصت به جوانان کمتر داده شد. نمی‌توان تا همیشه از یک سری بازیکن ثابت استفاده کرد. هدف اصلی المپیک است و ترجیح می‌دهم در پاریس تیم پیری نداشته باشیم.
والیبال یک ورزش وارداتی است و باید از کشورهای دیگر الگو بگیریم. ایتالیا و فرانسه و‌برزیل به دلیل تداوم همکاری با مربیان خود توانستند به موفقیت برسند. تیلیه پنج سال در فرانسه عنوانی کسب نکرد و بعد از پنج سال قهرمان المپیک شد. همه باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند.

 عبادی‌پور ادامه دهنده راه معروف
سرمربی تیم ملی والیبال در مورد اضافه شدن روان‌شناس در غیاب معروف عنوان کرد: معروف بازیکن ممتاز و متفاوتی است و اتفاقات داخل زمین را هم به خوبی مدیریت می کرد، اما حالا عبادی پور را داریم و می‌تواند با پختگی کامل شرایط تیم را در زمین مدیریت کند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه