آغاز برداشت گل‌ محمدی در خراسان جنوبی

آغاز برداشت گل‌ محمدی در خراسان جنوبی

این روزها برداشت گل محمدی از گلستان‌های خراسان جنوبی آغاز شده و قرار است این محصول معطر از سطح بیش از  5/39هکتار از اراضی استان برداشت شود.
به گزارش تسنیم، آب و هوای کویری خراسان جنوبی این روزها معطر به شمیم گل‌های خوش‌عطر محمدی است گل‌هایی که با این آب و خاک همسو است و در جای جای استان همانند فرشی صورتی چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره کرده است. گل‌های کم‌توقع و خوشبویی که به دلیل استفاده از آب کم، مورد استقبال کشاورزان استان قرار گرفته‌اند.
گل محمدی در فرهنگ مردم خراسان جنوبی از جایگاه خاصی برخوردار است آن گونه که مادران در مراسمی به نام گل غلتان نوزاد خود را در میان گل‌ها و گلبرگ‌های گل محمدی می‌پوشانند و معتقدند غلتاندن نوزاد در گل محمدی سبب جلوگیری از بسیاری بیماری‌ها و حساسیت‌ها شده و موجب طراوت، شادابی و محافظت پوست نوزاد می‌شود و به عبارتی دیگر مادران طراوت و نشاط گل محمدی را به فرزندشان هدیه می‌دهند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال 578 تن گل محمدی در استان برداشت می‌شود، گفت: بیشترین برداشت گل محمدی از شهرستان سربیشه است.
جعفری افزود: سطح زیرکشت گل محمدی در سال گذشته 5/39هکتار بوده که امسال توسعه سطح زیرکشت و افزایش سطح بارور را داشتیم. وی ادامه داد: سال گذشته 573 تن گل محمدی از باغ‌های خراسان جنوبی برداشت شد که محصولات تولید شده به صورت صادرات غنچه و گلاب‌گیری در واحدهای سنتی و نیمه‌صنعتی استان مصرف می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه