گندم‌های انبار شده کشاورزان تضمینی خریداری می‌شود

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی:

گندم‌های انبار شده کشاورزان تضمینی خریداری می‌شود

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: گندم‌های تولید و انبارشده سال گذشته کشاورزان با قیمت خرید تضمینی سال جاری به مبلغ ۱۰۵هزار ریال خریداری می‌شود.
حمیدرضا نوری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: گندم‌های تولیدشده سال گذشته که هنوز در انبارهای کشاورزان استان موجود است، درنهایت تا ۱۵ اردیبهشت با قیمت خرید تضمینی سال جاری خریداری می‌شود.
وی با بیان اینکه عملیات خرید در این بخش در خراسان رضوی آغاز شده است، گفت: سیلوهای دولتی در شهرستان‌های گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام، سبزوار، قوچان، فیروزه و سیلوی شهید گل‌محمدی نقشه در مشهد آماده دریافت محصولات انبارشده از سال گذشته کشاورزان هستند.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی اظهار کرد: قیمت خرید تضمینی این محصولات مطابق نرخ خرید تضمینی گندم اعلام شده در سال جاری ۱۰۵هزار ریال است که در صورت تحویل محصول به مراکز دولتی ۱۰هزار ریال به عنوان جایزه تحویل به این قیمت افزوده خواهد شد.
وی اضافه کرد: مبنای محاسبه قیمت خرید تضمینی در سال جاری یک درصد افت مفید و 4درصد افت غیرمفید است.
نوری درخصوص شرایط و الزامات این عملیات در خراسان رضوی، گفت: علاوه بر ثبت اطلاعات در سامانه پهنه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی، ارائه معرفی‌نامه از این سازمان در هر شهرستان الزامی است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه