مداحان چه مطالباتی از رئیس جمهور داشتند؟

روایت ذاکران اهل بیت از ضیافت افطاری رئیس جمهور

مداحان چه مطالباتی از رئیس جمهور داشتند؟

جمعی از مداحان کشور همزمان با شب وفات حضرت خدیجه(س) در ضیافت افطاری رئیس جمهور شرکت کردند و دغدغه‌ها و مشکلات اقشار مختلف جامعه را با آیت‌الله رئیسی درمیان گذاشتند.

به گزارش فارس، نخستین دیدار جامعه مداح و ذاکران اهل بیت(ع) با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در قالب ضیافت افطاری دوشنبه ۲۲ فروردین‌ماه همزمان با شب رحلت ام‌المؤمنین حضرت خدیجه(س) برگزار شد. رئیسی در این دیدار استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی را مورد تأکید قرار داد و گفت: هیئت‌های مذهبی از جوانان با اخلاص و همیشه در صحنه تشکیل شده است و می‌توان از این ظرفیت بی‌بدیل برای رفع بسیاری از مشکلات استفاده کرد. جلسات هیئت‌های مذهبی کلاس درس‌آموزی و خودسازی است و لازم است در آن از اشعار و مطالبی استفاده شود که برای جوانان سازنده بوده و اخلاق و معنویت را در وجود آنان رشد دهد. در این دیدار حمید منتظر رئیس کانون مداحان استان تهران، علی انسانی شاعر و مداح اهل بیت(ع)، مرتضی طاهری رئیس هیئت‌مدیره خانه مداحان، مهدی سلحشور مداح اهل بیت(ع)، مسعود پیرایش مداح اهل بیت(ع) و سعید حدادیان مداح اهل بیت(ع) در سخنانی دغدغه‌ها، نگرانی‌ها و پیشنهادهای خود را در موضوعات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی با رئیس‌جمهور 
در میان گذاشتند.
 
استقبال رئیس جمهور از دیدار با مداحان 
و وعده تکرار این دیدارها

احمد چینی، از پیرغلامان حاضر در این نشست در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه مداحان در این جلسه درخصوص مشکلات اقتصادی و دغدغه‌های معیشتی مردم صحبت کردند، تصریح کرد: رئیس جمهور علت ایجاد این مشکلات را برای مداحان تشریح کرد و مژده داد برنامه‌های خوبی در این زمینه طراحی شده و به‌زودی ثمر خواهد داد و این نوید را داد که بخشی از این مشکلات برطرف خواهد شد.
چینی ادامه داد: مداحان در این جلسه پیشنهاد دادند دولت از مداحان جوان در عرصه‌های جهادی خود به‌خصوص جهاد تبیین استفاده کند که رئیس جمهور هم با استقبال از این پیشنهاد، از این دغدغه‌مندی قدردانی کرد.
این پیرغلام آستان سیدالشهدا(ع) برگزاری این مجلس را بسیار خوب و مفید توصیف کرد که با استقبال رئیس جمهور بناست ادامه داشته باشد و در مناسبت‌های مختلف دوباره برگزار شود و افزود: پیگیری دغدغه‌های مردم در زمینه سفر به عتبات از دیگر مطالبات مداحان از رئیس جمهور بود. این روزها عاشقان بسیاری علاقه‌مند سفر به عتبات هستند که هم امکانات لازم وجود ندارد و هم هزینه‌ها بسیار بالاست. رئیس جمهور در این خصوص وعده پیگیری برای حل مشکلات را دادند البته اعلام هم کردند بخشی از این مسائل و مشکلات از سوی ایران نیست و طرف عراقی همکاری لازم را ندارد.

از پیگیری وضعیت پیرغلامان سیدالشهدا(ع) 
تا دست‌گیری مستضعفان

مصطفی خورسندی، از اساتید حوزه مداحی که سالیان سال شاگردان بسیاری در این عرصه تربیت کرده است به عنوان یکی از حاضران در این جلسه به این خبرگزاری گفت: در فرصت کوتاهی که در حاشیه مراسم دست داد به صورت خصوصی به رئیس جمهور درباره مشکلات بخشی از پیرغلامان سیدالشهدا(ع) که به دلیل کهولت سن دیگر توان اجرای برنامه ندارند و خانه‌نشین شده‌اند گفتم و توضیحاتی درزمینه وضعیت بیمه مداحان ارائه دادم که مشکلات بسیاری برای این قشر دارد. رئیس جمهور هم از این مسئله بسیار استقبال کردند و به آقای اسماعیلی، مسئول دفتر خود دستور دادند پیگیر رفع این مشکلات شود.
وی افزود: یکی دیگر از مطالبات مداحان از 
رئیس جمهور پیگیری ادامه یافتن اقدامات خوب او در زمان تولیت آستان قدس رضوی برای اقشار نیازمند و مستضعف بود. ایشان در زمان حضور در مشهد طرح‌های بسیار خوبی برای اقشار کم‌درآمد ایجاد کرده بود که متوقف یا کند شده و درخواست کردیم پیگیری کند تا ادامه یابد.
 
مداحان پیگیر مطالبات اقشار مختلف مردم 
از رئیس جمهور شدند

احمد نیکبختیان، از مداحان حاضر در این جلسه نیز اظهار کرد: این جلسه پس از دوران 
ریاست جمهوری رهبر معظم انقلاب که با مداحان دیداری داشتند، تاکنون با هیچ رئیس جمهوری برگزار نشده بود و می‌توان گفت نخستین جلسه بود که به دعوت آیت‌الله رئیسی برگزار شد و مداحان از طیف‌ها و طبقات مختلف جامعه مداحی در فضایی بسیار خوب و صمیمی حضور پیدا کردند.
وی با اشاره به اینکه مداحانی که به سخنرانی پرداختند تلاش کردند برای کمک به روند حرکت دولت انقلابی دغدغه‌های اقشار مختلف را به گوش رئیس جمهور برسانند، گفت: حاج مهدی سلحشور در این دیدار به توانمندی هیئت‌ها اشاره کرد و اینکه در عرصه‌ها و زمان‌های مختلف و مورد نیاز، هیئت‌ها بدون هیچ چشمداشت و منتی پای کار کمک‌رسانی آمدند و گره‌گشای مشکلات مردم بودند.
نیکبختیان تصریح کرد: یکی از مباحثی که در سخنان بسیاری از مداحان بود طرح دغدغه و مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم بود که در این شرایط کنونی با سختی‌های بسیاری مواجه شده‌اند و اینکه پول‌هایی که آزاد می‌شود در چه مسیرهایی هزینه می‌شود که آیت‌الله رئیسی در این زمینه نسبت به روند سال ۱۴۰۱ در زمینه اقتصادی ابراز خوش‌بینی و اعلام کردند هدف‌گذاری ۸ درصد رشد اقتصادی دارند که این عدد در سال‌های گذشته منفی و یا یک دهم و یا یک صدم بوده است. درخصوص پول‌های آزاد شده هم گفتند دولت میراثدار بدهی‌های بسیار از دولت‌های گذشته است که باید در این زمینه‌ها هزینه شود.
 
هزینه سفر به عتبات کاهش یابد
این مداح اهل بیت(ع) مطالبه اصلی مداحان از رئیس جمهور را پیگیری هزینه سفر به عتبات دانست و گفت: آقای پیرایش در سخنرانی خود از بازگشایی مرز زمینی صحبت کرد که البته این موضوعی است که میان دو کشور عراق و ایران است اما بحث هزینه بلیت سفر به عراق موضوعی بود که دولت می‌تواند در این زمینه وارد شود و کمک کند. در این جلسه مطرح شد چه راهکارهایی برای سفر ترکیه وجود دارد همان راهکارها برای سفر عتبات هم تعبیه شود تا هزینه سفر کاهش یابد.

مداحان در ارتباط مستقیم با مردم هستند
نیکبختیان با اشاره به اینکه برگزاری این جلسه بسیار مهم و ضروری است زیرا مداحان ارتباط مستقیم با اقشار مختلف مردم دارند و گاهی که دغدغه‌های مردم را می‌شنوند اگر از امور و برنامه‌های دولت باخبر باشند می‌توانند پاسخگوی مردم شوند، گفت: رئیس جمهور هم از برگزاری این جلسه ابراز خرسندی کردند و وعده دادند این جلسه سالانه ادامه داشته باشد. ایشان توضیحاتی درخصوص برنامه‌های مختلف دولت دادند، البته باتوجه به دیدار مسئولان دولت با رهبر معظم انقلاب وعده دادند توضیحات تکمیلی‌تری از برنامه‌ها را ارائه می‌دهند.
در بخش دیگری از این مراسم تعدادی از ستایشگران و مداحان اهل بیت(ع) ضمن نوحه‌سرایی به ذکر مصائب و مناقب شخصیت والای ام‌المؤمنین حضرت خدیجه(س) پرداختند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه