درد‌های کهنه بیمارستان قدیمی بردسکن

درد‌های کهنه بیمارستان قدیمی بردسکن

فرسودگی و نبود تجهیزات به روز و عدم برخورداری از پزشکان متخصص از جمله مشکلات بیمارستان قدیمی  بردسکن است.
باوجود اینکه بردسکن در مسیر چندین استان کشور قرار گرفته و به ‌نوعی دروازه خراسان رضوی محسوب می‌شود و باید تنها بیمارستان آن از هر لحاظ مجهز باشد اما اکنون اعلام می‌شود مردم به دلیل کمبود پزشک متخصص و امکانات و تجهیزات به شهرهای همجوار باید عزیمت کنند.
نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی در همین خصوص در گفت وگویی با ایسنا گفت: باوجود اینکه سال گذشته پیگیر ماده ۲۳ بیمارستان بردسکن شدیم و تقریباً همه کارها انجام شد، اما سیاست‌های دولت جدید مبنی بر این است پروژه جدید به دلیل هزینه بالا، نباید اجرا شود مگر آنکه ضرورت داشته باشد. حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین با اشاره به اینکه بیمارستان‌های نیمه‌تمام بسیاری در کشور داریم که ابتدا باید آن‌ها تکمیل شوند، تصریح کرد: مراکز مختلف بهداشتی درمانی در شهرستان بردسکن در خصوص تأمین پزشک، امکانات و تجهیزات نیازمند توجه هستند. فرماندار بردسکن هم در این خصوص گفت: متأسفانه شهرستان بردسکن از لحاظ امکانات و تجهیزات لازم در حوزه بهداشت و درمان محروم است. دهقان‌زاده افزود: با توجه به اینکه بردسکن در یک چهارراه مواصلاتی قرار گرفته است، متأسفانه تنها بیمارستان شهرستان از یک قدمت ۴۰ ساله برخوردار و از امکانات و تجهیزات لازم در حوزه بهداشت و درمان محروم است. وی تصریح کرد: مجوز بیمارستان ۱۷۰تختخوابی بردسکن اخذ شده و احداث این بیمارستان ضروری است؛ بنابراین می‌طلبد این پروژه در ردیف پروژه‌های کددار ملی قرار بگیرد.
حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی امام‌جمعه بردسکن در همین خصوص گفت: طی ۱۱ سال گذشته که من به بردسکن آمده‌ام تاکنون دو وزیر بهداشت و درمان به این شهرستان آمده‌اند، سه ماه قبل هم رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شهرستان آمد و برای رفع مشکلات بیمارستان این شهرستان قول‌هایی داد، اما تاکنون هیچ‌کدام از آن عملی نشده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه