درخشش بنا و بچه‌ها در فرنگی آسیا

نایب قهرمانی با چهار طلا، یک نقره و دو برنز

درخشش بنا و بچه‌ها در فرنگی آسیا

جواد رستم‌زاده

تیم ملی کشتی فرنگی با کسب چهار طلا، یک نقره و دو برنز به عنوان نایب قهرمانی آسیا رسید.

در پایان رقابت‌های پنج وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در اولانباتور مغولستان، محمدرضا مختاری در ۷۲ ، رسول گرمسیری در ۸۲ و مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند و مهدی محسن‌نژاد در ۶۰ کیلوگرم به مدال نقره رسید. شاهین بداغی در وزن ۶۷ کیلوگرم نیز از رسیدن به مدال بازماند.
در وزن ۶۰ کیلوگرم مهدی محسن نژاد در فینال به مصاف ژولومان شارشنبکوف دارنده مدال نقره جهان از قرقیزستان رفت و در حالی که با نتیجه ۴ بر صفر از حریف خود عقب بود، به علت درد از ناحیه دنده به مبارزه ادامه نداد تا دست حریف به نشان فرد پیروز بالا برود.
در وزن ۶۷ کیلوگرم شاهین بداغی در رده بندی به  مصاف کاتسوکی اندو دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان از ژاپن رفت و در پایان با نتیجه ۷ بر یک شکست خورد و از رسیدن به مدال برنز بازماند. 
در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا مختاری برای کسب مدال طلا به مصاف آبیلخان آمزی اف از قزاقستان رفت و با برتری ۴ بر یک بر سکوی نخست آسیا ایستاد.
در وزن ۸۲ کیلوگرم رسول گرمسیری در دیدار پایانی به مصاف دیاز کالان از قزاقستان رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر ۳ به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد.
در وزن ۹۷ کیلوگرم مهدی بالی در دیدار نهایی مقابل رستم آساکولوف کشتی‌گیر کهنه‌کار ازبک و دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان با نتیجه ۵ بر یک به برتری رسید و چهارمین و آخرین مدال طلای ایران در این رقابت‌ها را بر گردن 
آویخت.
در روز نخست این رقابت‌ها و در پنج وزن نخست نیز، ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کلوگرم به مدال طلا رسید و ایمان محمدی در ۶۳ و عارف حبیب اللهی در وزن ۷۷ کیلوگرم نیز با توجه به حاضر نشدن رقیبانشان در دیدار رده‌بندی، صاحب مدال‌های برنز برای ایران شدند. علی نوربخش در ۵۵ و امیر قاسمی منجزی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز از دور رقابت‌ها کنار رفتند.
در رده بندی تیمی نیز قزاقستان با دو طلا، چهار نقره و دو برنز و مجموع ۱۹۰ امتیاز بر سکوی نخست آسیا ایستاد قرقیزستان نیز با سه طلا و سه برنز و مجموع ۱۴۲ امتیاز بر سکوی سوم قرار گرفت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه