ورزش خراسان زیر تیغ سرپرستان

جناب وزیر شما بخوانید

ورزش خراسان زیر تیغ سرپرستان

علی عبداحد

در حالی که مدتی است ورزش خراسان رضوی روزهای بی‌فروغ و پرابهامی را سپری می‌کند، جامعه ورزشی این استان به دنبال این سؤال هستند که ورزش همگانی و ورزش قهرمانی دچار چه آفتی شده اند که نه خبری از رشته‌های صاحبنامی  چون والیبال، هندبال، کشتی و.. در لیگ‌های برتر کشور است و نه همت و مدیریتی توانمند  وجود دارد که بتواند سر و سامانی به ورزش بیمارگونه این استان بدهد.

این در حالی است که به گواه تاریخ در زمانی نه چندان دور، خراسان رضوی یکی از قطب‌های پرآوازه و قهرمان‌خیز کشور و نیز آسیا و جهان بوده است. لذا خطاب به جناب وزیر می‌نویسم، بعد از اتمام دوره مدیرکل غیربومی و اسبق استان (فتاحی)، طی ابلاغی افشین داوری را که سالیان قبل هم مدیرکل بود را به عنوان سرپرست روانه استان کردید اما در نهایت بعد از حدود 6 ماه با کلی حرف و ماجرا وی استعفا داد و دومین سرپرست که ایشان هم سالیان قبل مدیرکلی را در ورزش استان تجربه کرده بود (دکتر هاشمی جواهری) با ابلاغ شما سرپرست ورزش دیار خورشید شد.
اما از بد حادثه، دومین سرپرست اعزامی نیز در آغازین روزهای ورودش با چالش و اتفاقات حاشیه‌ای بازی ایران و لبنان روبه‌رو شد و طبیعتاً خواسته یا ناخواسته در مسیر امواج این ماجرا قرار گرفت. جناب وزیر شما که خود ورزشکار و هم قهرمان بوده‌اید، می‌دانید که بیشترین آسیب‌های ورزشی از سوی سرپرستان موقت که در رأس وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون‌ها، ادارات کل ورزش و هیئت‌های ورزشی منصوب شده به وجود آمده و پس لرزه‌های تصمیمات عجولانه و احساسی این‌گونه سرپرستان سالیان سال به بدنه ورزش کشور آسیب رسانده است!
جناب وزیر، مخاطبان ورزش در خراسان رضوی می‌پرسند، چرا بعد از دو ماه و در حالی که شاهد جابه جایی های پر سرو صدا و پر انتقادی در بدنه اداره کل ورزش هستیم هنوز ابلاغ مدیرکلی دکترهاشمی جواهری صورت نگرفته است؟ آیا سرپرست سومی اعزام خواهد شد و باردیگر سرپرست جدید بدون اینکه از ابقا و یا برکناری خود مطمئن شود با اعلام برنامه‌های بلندمدت و نیز با انتصابات و جابه‌جایی‌های سلیقه‌ای بر مشکلات و چالش‌های بدنه ورزش استان خواهد افزود؟! جناب وزیر جامعه بزرگ ورزش خراسان رضوی درخواست می‌کنند هر چه سریع‌تر حکم رسمی و قطعی مدیرکل ورزش و جوانان استان را برای هر مدیری که مدنظرتان است ابلاغ کنید تا علاقه‌مندان ورزش و نیز بدنه بیمار ورزش استان از این نابسامانی و نگرانی‌ها رهایی یابند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه