خروج درآمد معادن از استان به‌ضرر مردم است

دادستان عمومی مرکز خراسان جنوبی:

خروج درآمد معادن از استان به‌ضرر مردم است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: انتقال حساب‌های بانکی و گردش مالی خرید و فروش معادن استان در راستای حقوق عامه مردم خراسان جنوبی با جدیت پیگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام علی نسایی زهان اظهار کرد: ۹۰واحد اقتصادی در خراسان جنوبی وجود دارد که پرونده مالیاتی آن‌ها در خارج از استان تشکیل شده و این مورد به ضرر مردم استان است.
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه از ۹۰پرونده اقتصادی ۶۷پرونده مخصوص معادن استان است، اظهار کرد: درحالی باید گردوخاک و دردسرهای معادن را مردم استان تحمل کنند و با راه‌اندازی معادن، زیرساخت‌ها و جاده‌ها تخریب می‌شود اما درآمد مردم افزایشی نداشته و تأثیری بر سفره مردم ندارد و درآمد معادن در سایر استان‌ها هزینه می‌شود. نسایی ادامه داد: تمام معدنکاران و شرکت‌های معدنی موظف‌اند پرونده مالیاتی در استان تشکیل دهند تا منابع درآمدی از این محل در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار گرفته و وضعیت اقتصادی مردم هم از گذشته بهتر شود.
جعفر احسانی‌مهر، مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی نیز گفت: از مجموع واحدهای شناسایی شده ۶۷مورد در حوزه معدن است که تاکنون ۲۰واحد موافقت کرده و حساب‌های خود را به استان منتقل کرده‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه