تنهایی حدادی و فدراسیون بی پول

آه در بساط نیست

تنهایی حدادی و فدراسیون بی پول

قرار است احسان حدادی قهرمان پرتاب دیسک آسیا بار دیگر به آمریکا سفر کند تا به گفته خود در چند مسابقه معتبر شرکت کند و چند روزی را هم زیر نظر مک ویلکینز مربی آمریکایی به تمرین بپردازد تا ایرادات تکنیکی خود را برطرف سازد.

پیش از این فدراسیون دوومیدانی اعلام کرده بود بساط اردوهای پرهزینه برچیده می‌شود و تنها بر اساس سطح‌بندی ورزشکاران به میزان هزینه اردوی داخلی به ورزشکارانی پرداخت می‌شود که قصد حضور در اردوها و مسابقات برون مرزی را دارند و مابقی هزینه باید به صورت شخصی یا از طریق اسپانسر تأمین شود.
علی رضایی، دبیر فدراسیون دوومیدانی در گفت‌وگو با ایسنا به ماجرای سفر احسان حدادی به آمریکا اشاره و بیان کرد: آقای حدادی قرار نیست هیچ اردویی در آمریکا داشته باشد. قبلاً هم اعلام کرده‌ایم هر ورزشکاری حتی اگر بخواهد با هزینه شخصی به اردوی برون مرزی برود باید این موضوع در کمیته تخصصی فدراسیون بررسی شود و بعد از تأیید به شورای برون مرزی می‌رود. 
او افزود: قرار است برای احسان حدادی دعوت‌نامه ارسال شود که در دو مسابقه سطح بالا شرکت کند. در این صورت هیچ هزینه‌ای از طرف فدراسیون پرداخت نمی‌شود؛ چون بر اساس دعوت‌نامه هزینه‌های ورزشکار در یک بازه زمانی مشخص بر عهده برگزارکننده مسابقه است. البته هنوز دعوت‌نامه‌ای نیامده و اگر ارسال نشود حدادی شرکت نمی‌کند.
دبیر فدراسیون دوومیدانی در مورد اینکه حدادی گفته باید مدتی را با مربی خود تمرین کند، گفت: وقتی به آمریکا می رود بر اساس برنامه برگزار کننده مسابقه چند روز قبل، حین مسابقه و بعد از مسابقه در آنجا حضور دارند که در این زمان می‌تواند از مربی خود استفاده کند. البته مک ویلکینزهیچ قراردادی با فدراسیون ندارد و در مدتی که حدادی در ایران تمرین می‌کرد به صورت مشاوره‌ای با او در ارتباط بود.
او در پاسخ به این پرسش که چگونه مک ویلکینز بدون قرارداد و دریافت هزینه حاضر به همکاری با احسان حدادی شده، بیان کرد: این یک بحث دوستانه است. فدراسیون قرار نیست هزینه‌ای برای مربی آقای حدادی پرداخت کند. خود من هم تعدادی شاگرد دارم که هیچ هزینه‌ای از آن‌ها نمی‌گیرم. آقای حدادی هم  در این مدت آسیب دیده بود و شرایط بدنی خوبی نداشت الان دوباره می‌خواهد به رکوردهای قبلی برسد. از طرفی بحث ۱۵ روز با یکی دو ماه خیلی فرق می‌کند و قرار نیست برای چند روز قرارداد منعقد شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه