کمبود نیروی متخصص، چالش مراکز اقامتی خراسان رضوی

کمبود نیروی متخصص، چالش مراکز اقامتی خراسان رضوی

گفته می‌شود ۷۰هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حوزه گردشگری این استان اشتغال داشته‌اند که متأثر از شرایط کرونایی بیش از نیمی از آن‌ها از شغل خود کناره‌گیری کرده و به سمت سایر مشاغل برای تأمین معاش خود و خانواده رفته‌اند.
رئیس هیئت‌ مدیره جامعه حرفه‌ای هتل‌داران خراسان رضوی گفت: اکنون کمبود نیروی متخصص یکی از چالش‌های اصلی مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری این استان است. به گزارش ایرنا، امیر سزاوار با اشاره به اینکه تا پیش از تعطیلات نوروزی برای تأمین و به‌کارگیری نیروهای ماهر و متخصص با مشکل جدی مواجه بودیم، ادامه داد: علت اصلی این وضعیت که البته همچنان ادامه دارد، این است که در دوران شیوع کرونا و تعطیلی واحدهای اقامتی و تأسیسات گردشگری، این بخش بسیاری از کارکنان آموزش‌دیده، شاغل و دارای تجربه خود را از دست داد.
سزاوار ادامه داد: تا پیش از شیوع کرونا بیش از ۱۱هزار نفر، شامل ۹هزار نفر به صورت مستقیم و ۲هزار نفر به صورت غیرمستقیم، در حوزه هتلداری خراسان رضوی شاغل بودند که تاکنون بیش از ۶هزار نفر آن‌ها به کار خود بازگشته‌اند.
بیدخوری، معاون گردشگری خراسان رضوی هم گفت: از کل ۳۵هزار نفر شاغلان تأسیسات گردشگری خراسان رضوی تعداد ۱۹هزار نفر ترک شغل کرده‌اند که حداکثر سه‌چهارم این تعداد به کار بازگشته‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه