عرض ارادت نویسندگان به سیدالشهدا j در «تنها همین کلمات»

عرض ارادت نویسندگان به سیدالشهدا j در «تنها همین کلمات»

‌‌مجموعه داستان «تنها همین کلمات» مجموعه‌ای از ۱۴داستان کوتاه از نویسندگان جوان فعال در عرصه ادبیات داستانی ایران است. به گفته نویسندگان، این داستان‌ها عرض ارادتی است به آستان پرمهر حضرت سیدالشهدا(ع) و خاندان وی.
داستان‌های کوتاه این مجموعه به قلم فائزه حق‌شناس، مریم ولی، رضوان کفایتی، مریم رستمی، فاطمه آراسته، الهه شهبازی، مهین پایمزد، سیدحمزه موسوی، زهراسادات موسوی، شکیبا خسروی، فاطمه عزیزی و مونا امیری نوشته شده است.
«تنها همین کلمات» در پرداختن به موضوع خود گاه به دل تاریخ سفر کرده و یک اتفاق و یا نقل تاریخی درباره حادثه عاشورا را دستمایه خلق داستان و درام می‌کند و سعی می‌کند به پرداختی ویژه درباره این روایت دست پیدا کند و مخاطب خود را تحت ‌تأثیر قرار دهد و گاهی نیز در مختصات و جغرافیای معاصر به سراغ سوژه‌های داستانی خود می‌رود و از نوع رفتار و واکنش آن‌ها در مواجه ‌شدن با پدیده عاشورا و ماه محرم به سوی داستان‌نویسی رجعت می‌کند.
تلاش نویسندگان این مجموعه در ساده و روان‌نویسی و همچنین کشف لحظات و نکات ظریف و در عین حال تکان‌دهنده و سوزناک از ماجرای عاشورا از این کتاب یک مجموعه بکر و متنوع به وجود آورده که می‌توان آن را مدیحه و مرثیه داستانی نیز نامید.
این کتاب از نظر حضور نویسندگان جوان در آن و کشف لحظه‌های داستانی تازه در پرداخت داستانی و نیز تلاش برای ایجاد سیاقی ساده، روان و تأثیرگذار در انتقال مفاهیم خاص مذهبی به مخاطب -که گاه تمی اجتماعی نیز پیدا می‌کنند- اثری در خور تأمل است.چندی پیش «تنها همین کلمات» در 152صفحه از سوی انتشارات کتاب نیستان به بازار نشر عرضه شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه