آغاز خرید تضمینی گندم از کشاورزان خراسانی

آغاز خرید تضمینی گندم از کشاورزان خراسانی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان این استان آغاز شده است. حمیدرضا نوری افزود: امسال با افزایش بیش از دو برابری قیمت خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته، انگیزه کشاورزان برای تولید و تحویل گندم به مراکز خرید بیشتر شده است.
وی گفت: با تحویل ۱۵ تن گندم در نخستین روز از آغاز به کار مراکز خرید در شهرستان‌های خواف و سبزوار، عملیات خرید تضمینی این محصول راهبردی در خراسان رضوی شروع شد. نوری با اشاره به اینکه امسال ۲۰۴ هزار هکتار از اراضی خراسان رضوی زیر کشت گندم رفته است، اظهار کرد: امسال ۵۹ مرکز برای خرید این محصول در شهرستان‌هایی که کشت گندم دارند، مستقر شده است.
به گزارش صداوسیما، وی با بیان اینکه قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده که نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر افزایش داشته است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال، ۲۷۰هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری و ذخیره‌سازی شود. وی اظهار کرد: ثبت مشخصات کشاورزان در سامانه پهنه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی استان، همراه داشتن کپی مدارک شناسایی و تأییدیه حساب بانک کشاورزی از مهم‌ترین الزامات برای تحویل گندم از کشاورزان در مراکز خرید است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه