افتتاح نخستین پیش‌دبستانی ویژه نوآموزان آسیب‌دیده بینایی

افتتاح نخستین پیش‌دبستانی ویژه نوآموزان آسیب‌دیده بینایی

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی از افتتاح نخستین پیش‌دبستانی ویژه نوآموزان آسیب‌دیده بینایی کشور در مشهد خبر داد.
جواد روحانی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: این مرکز، نخستین مرکز تخصصی دوره پیش‌دبستانی ویژه نوآموزان آسیب‌دیده بینایی در کشور است که با به‌روزترین تجهیزات و فضای آموزشی مناسب‌سازی‌شده، برای نوآموزان آسیب‌دیده بینایی ساخته شده است.
روحانی بیان کرد: در این مرکز کودکان از ۹ ماهگی تا ۶ سالگی پذیرش می‌شوند. در کنار مربی و آموزش‌هایی که به آن‌ها و والدین داده می‌شود، فرایند توان‌بخشی این کودکان صورت می‌گیرد. ما در این مرکز پزشک هم داریم که هر هفته یا هر دو هفته یک‌بار، کودکان را مورد چکاپ قرار می‌دهد تا مشکلات کودکان پیش‌رونده نباشد و به موقع به متخصص بینایی معرفی شوند. وی گفت: خدمات این مرکز رایگان و مانند مدرسه، دارای کد پیش‌دبستانی است. والدین فقط حق بیمه کودک و هزینه برخی از وسایل کودک را پرداخت می‎کنند. سرویس‌دهی به کودکان تا چهار سالگی به عهده خود والدین و بالای این سن به عهده مدرسه است که بخشی از هزینه سرویس را والدین و بخش دیگر را دولت پرداخت می‌کند. روحانی بیان کرد: در حال حاضر ۴۵ نفر نوآموز در این مرکز ثبت‌نام شده‌اند و خَیری که این ساختمان را ساخته ‌است، پیش‌بینی هفت کلاس را کرده که هرهفت‌کلاس اکنون دایر است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه