آیت‌الله علم‌الهدی: ایجاد گرانی از هر جنایتی بدتر است

آیت‌الله علم‌الهدی: ایجاد گرانی از هر جنایتی بدتر است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مسئولان مقابل احتکار و گران‌فروشی بایستند، زیرا به فرموده پیامبر اسلام(ص)، محتکر ملعون است.
به گزارش قدس‌آنلاین، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نمازجمعه مشهد اظهار کرد: منبع فکری اصلی ما باید فقه امام صادق‌(ع) باشد و اگر این‌گونه شد، تقوای عملی را در رفتار و گفتار خواهیم داشت. مشکل امروز ما دور شدن از فقه امام صادق(ع) است.
وی خاطرنشان کرد: ایشان در روایتی دیگر بی‌انصافی در معاملات را مورد ملامت قرار می‌دهند و برای شیعه امام صادق(ع) پولی که با بی‌انصافی بدست بیاورد حرام است. اینکه کالایی با ارز ۴۲۰۰ تومانی و با قیمت پایین‌تر تهیه شود و با نرخ جدید به مردم بدهند، این پول و این سود در مکتب امام صادق(ع) نجس است. 
وی تأکید کرد: گرانی واقعاً بی‌تاب‌کننده است و این‌طور نیست که فکر کنیم گرانی بر مردم آسان تمام می‌شود. گرانی کالا چند اثر دارد: اول اینکه انسان‌ها را بداخلاق می‌کند. دیگر آنکه امانت‌داری را از میان می‌برد و حتی انسان مجبور به دزدی می‌شود.
امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: بیاییم از امام صادق(ع) پیروی کنیم و در سیره معیشتی جامعه از آموزه‌های آن حضرت بهره بگیریم. مسئولان مقابل احتکار و گران‌فروشی بایستند، زیرا به فرموده پیامبر اسلام(ص)، محتکر ملعون است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه