نیشابور پیر می‌شود!

نیشابور پیر می‌شود!

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: با توجه به روند جمعیتی نیشابور در 60 سال آینده علاوه بر اینکه افزایش جمعیت نخواهیم داشت، 100 هزار نفر نیز از جمعیت این ابرشهر کاسته خواهد شد.
عصمت تقی‌آبادی ضمن ابراز نگرانی درخصوص افزایش میزان جمعیت سالمندان و کاهش جمعیت جوانان افزود: این کاهش100هزار نفری جمعیت در حالی رخ خواهد داد که بیش از نیمی از جمعیت باقی‌مانده را سالمندان تشکیل خواهند داد.
جمعیت سربار یا وابسته، به گروه سنی زیر 15سال و بالای 64سال گفته می‌شود که هزینه زندگی او را فردی دیگر برعهده دارد. در حال حاضر بیش از 50درصد جمعیت دانشکده علوم پزشکی نیشابور را جمعیت سربار تشکیل داده است و با توجه به رشد جمعیتی در شهرستان (افزایش سالمندان و کاهش موالید) شاهد رشد این درصد نیز خواهیم بود. وی ادامه داد: 41درصد از جوانان 18 تا 35 ساله جمعیت زیرپوشش دانشکده علوم پزشکی نیشابور مجرد هستند که امید است باتوجه به سیاست‌های جمعیتی و تسهیلات ارائه‌شده شاهد کاهش این شاخص باشیم.
معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور تصریح کرد: از زمان اجرای طرح صیانت از خانواده و جوانی جمعیت که همزمان با بحران همه‌گیری ویروس کرونا بوده است شاهد افزایش قابل توجه ازدواج در جوانان نسبت به آمار مشابه سال گذشته بودیم که بسیار امیدوارکننده و نوید‌بخش فردای بهتر است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه