160 هزار خادم و خادمیار آماده میزبانی از زائران

160 هزار خادم و خادمیار آماده میزبانی از زائران

همزمان با آغاز دهه کرامت، حرم نورانی امام رضا(ع) غرق نور و شادی است و خادمان آستان قدس رضوی برنامه‌های مختلف و متنوعی را برای این روزها در نظر گرفته‌اند. معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی در این زمینه گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای استقبال و پذیرایی از زائران بارگاه نورانی ثامن‌الحجج(ع) انجام گرفته و 
۱۶۰ هزار خادم و خادمیار رضوی آماده پذیرایی از آنان در دهه کرامت هستند.
محمد توکلی اضافه کرد: امسال همزمان با دهه کرامت، با اجرای 37 برنامه ویژه و متنوع، شادی مؤمنانه و نشاط عمومی را برای زائران و مجاوران به ارمغان خواهیم آورد.
وی با بیان اینکه اجرای این برنامه‌ها در سه حوزه حرم مطهر رضوی، شهر مشهد و سطح ملی برنامه‌ریزی شده است، گفت: در صبح میلاد حضرت رضا(ع) آیین نقاره‌نوازی با حضور تولیت‌ آستان قدس رضوی و تولیت‌های اعتاب مقدس در عراق از ساعت ۶ تا 8:30 صبح با سخنرانی، بیان معارف و مولودی‌خوانی توسط ذاکران اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.
توکلی به برنامه‌های مربوط به شهر مشهد اشاره کرد و گفت: در دهه کرامت، خادمان امام رضا(ع) در راه‌آهن، فرودگاه و پایانه مسافربری با بسته‌های متبرک به استقبال زائران خواهند رفت.
حضور خدام در مساجد و حسینیه‌های سطح شهر مشهد و اهدای متبرکات، حضور در مراکز بهزیستی و نگهداری معلولان، ملاقات با بیماران بستری در بیمارستان‌ها و تقدیم بسته‌های متبرک و پذیرایی، حضور در منازل خادمان پیشکسوت و... از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است. 
وی افزود: در گستره ملی نیز خدام حرم علی بن 
موسی الرضا(ع) در قالب کاروان‌های زیر سایه خورشید به سراسر کشور اعزام می‌شوند.
پیگیری و آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد هم بخش دیگری از اقدام‌هایی است که همچون سال‌های گذشته در دهه کرامت انجام خواهد شد.
به گفته توکلی در این ایام با کمک خیران، هزار و ۵۰۰ وعده غذای متبرک در مناطق محروم و کم‌برخوردار توزیع خواهد شد و همچنین بسته‌های متبرکی به خانواده ایثارگران سراسر کشور ارسال شده که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا روز میلاد به دست آنان خواهد رسید.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه