احیای رودخانه«اترک» معطل اعتبار

احیای رودخانه«اترک» معطل اعتبار

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: تاکنون هیچ اعتباری برای کارگروه احیای رودخانه اترک در استان مصوب نشده است اما تلاش داریم اقدام‌های خوبی برای احیای این رودخانه انجام شود.
رضا شکاریان اظهار کرد: با وجود اهمیت حفاظت از منابع آب و بروز مشکلات فراوان درخصوص تأمین آب کشاورزی حوزه اترک در عمل مصوبه خاص قابل اجرا برای مسئله احیای رودخانه اترک نداشتیم و این کارگروه در حاشیه قرار گرفت.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به رهاسازی فاضلاب به رودخانه اترک گفت: با توجه به قرارگیری طول مسیر رودخانه در مجاورت سکونتگاه‌ها، در تمام طول مسیر بیش از ۲۰۰ کیلومتر رودخانه اترک در خراسان شمالی، فاضلاب انسانی و پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بجنورد و گاهی به‌ندرت پساب واحدهای صنعتی وارد رودخانه می‌شود. 
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست در مواردی که پساب غیراستاندارد و فاضلاب خام به رودخانه وارد شود برابر ضوابط اقدام به شکایت قضایی خواهد کرد، افزود: در سال‌های اخیر چندین پرونده قضایی برای برخی صنایع و واحدهای تولیدی و خدماتی که اقدام به رهاسازی غیرمجاز فاضلاب کرده‌اند، تشکیل و احکام قضایی مناسبی هم صادر شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه