معادن خراسان جنوبی فرصتی برای توسعه ارتباطات با قرقیزستان

معادن خراسان جنوبی فرصتی برای توسعه ارتباطات با قرقیزستان

استاندار خراسان جنوبی گفت: ظرفیت‌های فراوان این استان در حوزه معادن و فراوری مواد معدنی، فرصتی برای توسعه ارتباطات با کشور قرقیزستان است.
جواد قناعت در دیدار «تورداکن سی دیکف» سفیر قرقیزستان در تهران افزود: خراسان جنوبی به خاطر ساختار زمین‌شناسی ویژه‌ای که دارد، از حدود ۵۰ نوع ماده معدنی متنوع برخوردار است. به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی با بیان اینکه بنا بر آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، ۱۱درصد ذخایر قطعی معدنی ایران در خراسان جنوبی قرار دارد، گفت: زغال‌سنگ، منیزیت، خاک‌های صنعتی، سنگ‌های تزئینی، بنتونیت، سنگ‌آهن، مرمریت، طلا، مس و پتاس از مهم‌ترین مواد معدنی این استان است.
استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: در گستره وسیع جغرافیای خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور ایران، ذخایر معدنی فراوانی وجود دارد که اغلب در نوع خود کم‌نظیر و گاهی بی‌نظیرند. با توجه به ظرفیت‌های بالقوه استان در زمینه ذخایر معدنی، موضوع فراوری این ذخایر از برنامه‌های اولویت‌دار ما در خراسان جنوبی است.
قناعت با اشاره به پیشینه اقدام‌های کشور قرقیزستان در زمینه بهره‌برداری از معادن و فراوری ذخایر معدنی گفت: این تجربه و توان می‌تواند در خراسان جنوبی نیز استفاده شود.
وی از ظرفیت‌های کشاورزی خراسان جنوبی گفت و خاطرنشان کرد: تولید محصولات باکیفیت زرشک، زعفران و عناب از مهم‌ترین فرصت‌های کشاورزی این استان است.
تورداکن سی‌دیکف ،سفیر قرقیزستان هم گفت: علاقه‌مندیم تبادلات تجاری این کشور را از طریق خراسان جنوبی گسترش دهیم.  خواهرخواندگی یکی از استان‌های قرقیزستان با خراسان جنوبی هم می‌تواند به توسعه تعاملات بینجامد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه