یک سوم خراسان‌جنوبی درگیر ریزگردهاست

یک سوم خراسان‌جنوبی درگیر ریزگردهاست

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه منشأ وجود ریزگردها در استان برعکس استان‌های غربی، داخلی است، گفت: بیش از یک سوم استان درگیر ریزگردهاست.
اسدالله حاتمی افزود: 35 کانون ریزگرد در خراسان‌جنوبی شناسایی شده و 9شهرستان از 11شهرستان استان درگیر با این پدیده‌اند. وی با اشاره به اینکه اعتبارات ما در حوزه مقابله با ریزگرد در سال گذشته حدود 16میلیارد تومان بوده است، گفت: از این میزان یک میلیارد و 700 میلیون تومان در اختیار محیط زیست و 14میلیارد و 700 میلیون تومان در اختیار منابع طبیعی و آبخیزداری قرار گرفت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی گفت: براساس نرخ و بهای سال 97، ریزگردها سالانه 505 میلیارد تومان به منابع اقتصادی و زیستی خراسان جنوبی خسارت وارد می‌کنند.
حاتمی با بیان اینکه در سال1400 تعداد 300متخلف در حوزه شکار و صید غیرمجاز دستگیر شدند، اظهار کرد: از این افراد 468قطعه لاشه حیوان و یا حیوان زنده کشف و ضبط کردیم که منجر به تشکیل 127پرونده و ارجاع آن به مراجع قضایی شد.
وی با بیان اینکه خسارت وارده ناشی از شکار غیرمجاز در سال گذشته 58میلیارد و 756میلیون ریال بوده است، افزود: خراسان‌جنوبی سه پناهگاه حیات‌وحش و هفت منطقه حفاظت‌شده دارد و در این منطقه از ایران 228 گونه پرنده، 50 گونه پستاندار و سه گونه دوزیست شناسایی شده است.
مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی گفت: در حوزه مدیریت پسماند هم اصل نخست در این موضوع تفکیک از مبدأ است که شهرداری بیرجند پس از طرح جامع مدیریت پسماند اقدام‌های خوبی در برخی نقاط شهر انجام داده اما اصل دیگر در این زمینه آگاه‌سازی عموم مردم درباره ضرورت تفکیک است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه