خسارت ۹۰ میلیارد ریالی سیل به تأسیسات آب شرب ۱۱ شهر و روستا

خسارت ۹۰ میلیارد ریالی سیل به تأسیسات آب شرب ۱۱ شهر و روستا

مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب خراسان رضوی از بروز خسارت ناشی از سیل به تأسیسات آب شرب در ۱۱ شهر و روستای این استان خبر داد و گفت: میزان خسارت به خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع این شهرستان‌ها ۹۰میلیارد ریال برآورد شده است.
به گزارش قدس آنلاین، رضا یاقوتی افزود: بارش شدید باران همراه با تگرگ و وقوع دو سیل در دهه سوم خرداد سال جاری موجب خسارت به تأسیسات و قطع  آب شرب ۱۱شهر و روستا در خراسان رضوی شد.
وی با بیان اینکه بر اثر این حادثه طبیعی 5هزار خانوار ساکن در دو شهر و ۹ روستا در شهرستان‌های کلات، طرقبه‌شاندیز، قوچان و باخرز با قطعی آب مواجه شدند، ابراز کرد:  تیم‌‌های رفع اتفاق در پی این حوادث به همراه تجهیزات لازم به مناطق آسیب‌دیده از سیل اعزام شدند و کار ترمیم نقاط آسیب‌دیده را آغاز کردند.
وی بیشترین خسارت با دو شهر و چهار روستا را مربوط به شهرستان مرزی کلات دانست و یادآور شد: سه روستا در طرقبه‌شاندیز و در هرکدام از شهرستان‌های قوچان و باخرز هم یک روستا  دچار قطع آب شرب شدند.
وی اذعان کرد: علاوه بر اعزام تانکر از مرکز استان، از آبفا نیشابور هم برای آبرسانی سیار به نقاط سیل‌زده کمک گرفته ‌شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه