پیشرفت 8درصدی پروژه انتقال آب از خلیج فارس

پیشرفت 8درصدی پروژه انتقال آب از خلیج فارس

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: پروژه انتقال آب از خلیج‌فارس و دریای عمان به استان تاکنون حدود 8درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
به گزارش قدس‌آنلاین، علیرضا طاهری اظهار کرد: با انجام این پروژه و انتقال آب از خلیج‌فارس و دریای عمان که طی چهار خط اجرایی در حال انجام است، کمبود آب بخش‌های صنعت و خدمات مرکز و شرق کشور مرتفع خواهد شد. وی تصریح کرد: در مرحله نخست این طرح میزان تأمین آب برای خراسان رضوی حدود ۱۲۰ و برای خراسان جنوبی حدود ۶۰ میلیون مترمکعب پیش‌بینی شده است. در حال حاضر برای این پروژه مسیرسازی‌ها از ملک‌آباد به تربت‌حیدریه انجام شده است. همچنین در سایر قسمت‌ها نیز اقدام‌های عمده‌ای انجام و بخشی از موج‌شکن‌ها در چابهار ساخته و تولید لوله آغاز شده است.
وی بیان کرد: با توجه به سرعت پیشرفت پروژه انتقال آب از خلیج‌فارس و دریای عمان امیدوارم طی چهار سال آینده انتقال آب شیرین شده دریا را در قسمت‌های شرقی کشور شاهد باشیم.
طاهری گفت: خراسان رضوی ۳۷دشت دارد که از این تعداد ۳۴دشت ممنوعه بوده و از این ۳۴دشت هم ۱۵دشت ممنوعه بحرانی است. در حال حاضر در خراسان رضوی میانگین درازمدت کسری مخزن هزارو۲۸ میلیون مترمکعب و در سال آبی 1400-1399 حدود ۸۸۰ میلیون مترمکعب در کل استان بوده که عمده این کسری هم مربوط به دشت مشهد است.
طاهری با اشاره به انسداد ۱۵هزار حلقه چاه غیرمجاز آب در استان از سال ۹۲ تاکنون افزود: پیش‌بینی می‌شود هنوز حدود ۵هزار چاه غیرمجاز در استان داشته باشیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه