شرایط معافیت مالیاتی

شرایط معافیت مالیاتی

 مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی اظهار کرد: شرط برخورداری از هرگونه معافیت‌ نرخ صفر و مشوق مالیاتی و عدم تعلق جرایم قانونی غیرقابل بخشش، منوط به ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی و یا تکمیل و تأیید فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم براساس اطلاعات صحیح، در موعد مقرر قانونی است.
جعفر احسانی مهر گفت: از تمامی مؤدیان مالیاتی خواهشمندیم پس از بررسی و تطبیق اطلاعات اقتصادی خود در سامانه مالیاتی، برای تکمیل و ارائه اظهارنامه و یا قبول شرایط مالیات قطعی تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم اقدام کنند تا مشمول جرایم غیرقابل بخشش کتمان درآمد نشوند. وی درخصوص نگرانی برخی فعالان اقتصادی از مالیات تعیین‌شده در سامانه گفت: صاحبان مشاغل و کسبه که در سال۱۴۰۰ فروش آن‌ها کمتر از این 48میلیارد ریال باشد، می‌توانند از تسهیلات تبصره مانند معافیت از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مالیات‌های مستقیم (اصلاحیه ۱۳۹۴)، معافیت از تکمیل و ارائه اظهارنامه مالیاتی، محاسبه و مطالبه مالیات بر عملکرد سالیانه مشاغل به صورت مقطوع و... بهره‌مند شوند. مؤدیانی که میزان فروش آن‌ها براساس پایگاه اطلاعات سازمان امور مالیاتی بیش از ۴۸میلیارد ریال باشد، امکان استفاده از این تسهیلات را نخواهند داشت و باید برای ارائه اظهارنامه اقدام کنند. احسانی‌مهر ادامه داد: در خراسان جنوبی نیز تا تاریخ ۲۰خرداد سال جاری، بیش از ۸۰درصد اظهارنامه‌های ارسالی و فرم‌های تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم عملکرد سال۱۴۰۰ توسط صاحبان مشاغل و کسبه استان با مبلغ مالیات صفر و در مجموع نیز میانگین مبلغی کمتر از 6میلیون ریال (ششصد هزار تومان) است. 
مؤدیانی که از پذیرش مالیات مقطوع تعیین‌شده امتناع دارند، می‌توانند به جای استفاده از فرم تبصره ماده ۱۰۰قانون مالیات‌های مستقیم، برای ارسال اظهارنامه مالیاتی اقدام و مدارک و مستندات درآمد و هزینه خود را در مراحل حسابرسی و دادرسی مالیاتی ارائه کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه