خسارت ۳۰ میلیاردی کشاورزان «احمدآباد» از باران بهاری

خسارت ۳۰ میلیاردی کشاورزان «احمدآباد» از باران بهاری

بخشدار احمدآباد شهرستان مشهد گفت: براثر بارش‌های رگباری شدید و وقوع سیلاب چند روز گذشته، آب شهر ملک‌آباد و روستای باغچه قطع شد که براساس برآوردهای اولیه ۳۰۰ میلیارد ریال خسارت به محصولات کشاورزی در بخش احمدآباد مشهد وارد شده است.
حمید مرادخواه افزود: بر اثر این سیلاب علاوه بر شهر ملک‌آباد، روستاهای دهسرخ، امان‌آباد، عارفی و بلندر در بخش کشاورزی، دامداری، تأسیسات زیربنایی آب، برق و جاده آسیب دیدند که برق آن‌ها در همان روز وصل شد.
وی بیان کرد: شهر ملک‌آباد مرکز بخش، ۲هزار و ۵۰۰ نفر و روستای باغچه در کنار این شهر یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد که به دلیل آسیب به تأسیسات آبرسانی آن‌ها بر اثر سیلاب، به طور موقت از آب شرب محروم هستند، برق برخی روستاها نیز قطع شده بود که اکنون برقرار شده است. مرادخواه اضافه کرد: با توجه به اینکه محصولات کشاورزی مانند گندم، جو و گیلاس در منطقه آماده برداشت بوده است، براساس برآوردهای اولیه به محصولات کشاورزی ۳۰۰میلیارد ریال خسارت وارد شده است.
فرماندار مشهد هم در بازدید از بخش احمدآباد مشهد با همراهی اعضای شورای مدیریت بحران این شهرستان، ضمن آگاهی از وضعیت روستاها و مناطق سیل‌زده، دستور تشکیل ستاد مدیریت بحران شهرستان را صادر کرد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری مشهد، محسن داوری درباره اقدام‌های انجام شده در بخش سیل‌زده احمدآباد افزود: کمک و امدادرسانی به واحدهایی که بر اثر سیل دچار آبگرفتگی منازل شدند توسط نیروهای هلال‌احمر، شهرداری، دهیاری، شوراها و خیران انجام شده است.
وی ضمن اشاره به واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از سیلاب اخیر در شهرستان مشهد گفت: دستور شناسایی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از سیل در روستاهای بخش مرکزی و بخش احمدآباد و ارسال گزارش خسارت‌های احتمالی به ستاد مدیریت بحران شهرستان داده شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه