چرای دام در قلمرو یوز!

چرای دام در قلمرو یوز!

مدیر حفاظت محیط زیست جاجرم گفت: کاهش بارندگی و خشکسالی سبب کاهش میزان تولید علوفه در مراتع شد از این رو حضور غیرمجاز دامداران در عرصه‌های تحت مدیریت حفاظت محیط زیست شهرستان بیشتر شده است.
احمد صفرزاده اظهار کرد: دامداران در مناطق مختلف شهرستان به‌ویژه در منطقه میاندشت درخصوص تعلیف غیرمجاز دام اقدام می‌کنند که این امر سبب ایجاد چالش میان محیط بانان با دامداران شده است.
وی افزود: علاوه بر آن، وحوش در تأمین آب هم دچار مشکل شده و ازاین‌رو آبرسانی سیار و پر کردن آبشخورها به طور مستمر در حال انجام است به طوری که تاکنون آبشخورها بدون آب نمانده است. آبرسانی سیار به وسیله دو دستگاه تانکر انجام می‌شود. همچنین سه دستگاه تلمبه بادی هم برای تأمین آب در اختیار است.
به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه برای بهبود وضعیت آبرسانی سیار به وحوش نیاز به تقویت ناوگان است، گفت: سال گذشته یک حلقه چاه در منطقه میاندشت حفر و به بهره‌برداری رسید که دغدغه‌ها برای تأمین آب مورد نیاز وحوش در قلمرو یوزپلنگ‌ها را کاهش داد.
منطقه حفاظت شده میاندشت جاجرم با گستره ۸۵هزار هکتار از امن‌ترین زیستگاه‌های یوز ایرانی است که در سال۱۳۵۲ تحت حفاظت قرار گرفته است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه