شناسایی ۲۰۰ انشعاب غیرمجاز آب در بجنورد 

شناسایی ۲۰۰ انشعاب غیرمجاز آب در بجنورد 


سرپرست امور آب‌وفاضلاب بجنورد گفت: ۲۰۰انشعاب غیرمجاز آب در مرکز خراسان شمالی شناسایی و ۷۵ انشعاب غیرمجاز از این تعداد قطع شد.
غلامعلی باقری در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین علل افت فشار آب پس از مصرف غیرمتعارف و بی‌رویه، انشعابات غیرمجاز است به طوری که در برخی مناطق مانند اطراف مجتمع‌های مسکونی الغدیر انشعاباتی در باغ‌ها و منازل ویلایی شناسایی شده که مصرف بالایی دارند و همین امر موجب کاهش فشار آب در این منطقه می‌شود.
وی با بیان اینکه در بسیاری از نقاط بجنورد افت فشار آب وجود ندارد، اظهار کرد: فشار آب پشت کنتور در همه جای بجنورد استاندارد و با فشار مناسب برای سه طبقه آب تأمین شده است اما مردم باید به مصارف خود سر و سامان دهند.
وی افزود: آب‌وفاضلاب برای یک مجتمع سه طبقه آب را با فشار مناسب تأمین می‌کند و برای طبقات بیش از آن نمی‌توانیم فشار آب را تأمین کنیم زیرا فشار مازادی که برای آبرسانی به طبقات بالاتر به تأسیسات وارد می‌شود موجب استهلاک و فرسودگی می‌شود و عمر تأسیسات را از ۵۰ سال به کمتر از ۱۰ سال می‌رساند و به همین دلیل مالکان خود باید برای پمپاژ و اجرای تأسیسات موتورخانه اقدام کنند.
وی اظهار کرد: در عین حال مصرف زیاد در طبقات پایین‌تر هم موجب می‌شود آب به طبقات بالاتر نرسد و به همین دلیل در روزهای گرم که مصرف نیز مضاعف می‌شود با افت فشار آب مواجه‌ایم و با قاطعیت می‌گویم هیچ جایی در بجنورد نداریم که فشار آب پشت کنتور استاندارد نباشد و مردم باید به مصارف خود سرو سامان دهند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه