۴۵ کیلومتر سفر برای تزریق پنی‌سیلین!

۴۵ کیلومتر سفر برای تزریق پنی‌سیلین!

اول این جمله رهبرمعظم انقلاب را بخوانید که گفته‌اند: «ما می‌خواهیم اگر کسی در خانواده مریض شد، آن خانواده بیش از رنج مریض‌داری رنج دیگری نداشته باشد» تا بعد ماجرا را برایتان بگویم.
باوجود اینکه شهر یونسی در نتیجه تصمیمات و تقسیمات کارشناسی نشده و به‌ دور از واقعیات موجود، به عنوان منطقه برخوردار منظور شده است! اما از کمترین امکانات و نیازهای شهروندی برخوردار نیست و این جای تأسف و تأمل فراوان است. مثال برای این برخوردار نبودن فراوان است اما در این نوشته به یک مورد خیلی پیش پا افتاده ولی ضروری در حوزه درمان و بهداشت اشاره می‌شود که همان تزریق پنی‌سیلین است!
تزریق پنی‌سیلین که تا چند سال پیش حتی توسط افراد تجربی در همین یونسی انجام می‌شد، اکنون در مرکز بهداشت یونسی با حضور و اشتغال پزشک و چندین نفر از کارکنان آموزش دیده و دارای تحصیلات دانشگاهی انجام نمی‌شود!
اگر از اهالی یونسی هستید و نیاز به تزریق یک یا دو نوبت پنی‌سیلین داشته باشید، باید رنج سفر 45کیلومتری تا بیمارستان شهر بجستان را به جان بخرید و یا به گناباد یا فیض‌آباد مراجعه کنید. اگر وسیله شخصی نداشته باشید ماجرا برایتان سخت‌تر می‌شود چون باید هزینه بالای آژانس را بپردازید، البته به این موضوع از کارافتادگی یکی دو روزه و خطرات یک سفر بین‌شهری را هم اضافه کنید. اگر وسیله شخصی برای رفتن به بجستان نداشته باشید و کارگر هم باشید ماجرا برایتان بغرنج‌تر خواهد شد آن هم در روزگاری که هشتمان گرو نه‌مان است.
به عنوان یکی از اهالی یونسی نمی‌دانم حل کردن این موضوع پیش‌پاافتاده چه قدر برای مسئولان سخت است که شهروندان باید سختی آن را متحمل شوند. خلاصه کلام اینکه مسئولان بخش بهداشت شهرستان و دیگر مسئولانی که خواننده این مطلبید، به داد این مردم برسید و با کمی فکر و تدبیر باری از روی شانه آن‌ها بردارید و به جمله اول این نوشته و توصیه رهبرمعظم انقلاب عمل کنید.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه