کاهش ورود مواد‌مخدر به استان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی مطرح کرد

کاهش ورود مواد‌مخدر به استان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان جنوبی گفت: افزایش ۱۰برابری قیمت انواع مواد مخدر موجب کاهش ورود محموله‌های سنگین مواد مخدر به کشور شده است.
محمدرضا حسنی‌مقدم‌ در نشست خبری که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، با اشاره به کاهش کشفیات و توقیف وسایل نقلیه قاچاقچیان در استان طی سال جاری، اظهار کرد: درحال حاضر ۸۶مرکز درمان اعتیاد با پذیرش حدود ۱۴هزار بیمار در استان فعالیت دارند.
وی افزود: سال گذشته بیش از ۵۲۸ معتاد متجاهر در استان جمع‌آوری و ساماندهی شدند و در مراکز تبصره۲ ماده۱۶ تحت درمان قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه در زمینه دستگیری قاچاقچیان بیش‌ از ۱۸درصد نسبت‌ به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته‌ایم، تصریح کرد: توقیف وسایل نقلیه قاچاقچیان نسبت به پارسال ۴۸درصد کاهش داشته‌ که دلیل این کاهش، افزایش ۱۰برابری قیمت مواد مخدر است که موجب شده محموله‌های مواد به صورت خرد وارد شوند. هرچند این خود می‌تواند یک آسیب باشد، چراکه افراد به سمت مواد مخدر صنعتی و روانگردان می‌روند که آسیب آن به مراتب بالاتر است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: سال گذشته بیش از ۲میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی برای درمان معتادان در استان هزینه شده است که تمامی معتادان متجاهر و کودکان معتاد به صورت رایگان تحت درمان قرار گرفتند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه