بازار‌یابی ضعیف مشکل بزرگ صنایع‌دستی

بازار‌یابی ضعیف مشکل بزرگ صنایع‌دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی گفت: صنایع‌دستی یکی از منابع پرفروش برای رونق اقتصادی بوده که سال گذشته ۲۶۷هزار دلار برای خراسان‌جنوبی ارزآوری داشته است.
هادی شاهوردی با بیان اینکه یکی از مشکلات حوزه صنایع‌دستی کشور نبود بازاریابی برای فروش محصولات هنرمندان است، تصریح کرد: امسال برنامه داریم تا بتوانیم با تولید محتوا، شناسایی آثار و صنایع‌دستی استان برای محصولاتی که برندسازی شده‌اند، بازار خوبی برای فروش آن‌ها کسب کنیم.
وی افزود: همچنین در این راستا ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی و راه‌اندازی نمایشگاه‌های فصلی و موقت در طول سال را در تمام شهرهای استان پیش‌بینی کرده‌ایم. 
برنامه‌ریزی برای مشارکت استان در نمایشگاه‌های ملی صنایع‌دستی نیز جزو برنامه‌های میراث فرهنگی استان بوده که صنعتگران از بابت بازار فروش خیال راحت‌تری داشته باشند. وی یادآور شد: لازم است بانک‌ها همکاری بیشتری برای پرداخت تسهیلات داشته باشند تا صنعتگران صنایع‌دستی سریع‌تر به این تسهیلات دسترسی یابند. این تسهیلات چون از محل تسهیلات اشتغال‌زایی بوده سود آن ۱۰ درصد است.
شاهوردی گفت: در کنار این موضوع کمک‌های فنی و اعتباری نیز به صنعتگران صنایع‌دستی داده می‌شود که معادل ۲۱میلیارد تومان با سود ۱۰درصد است.
وی خاطرنشان کرد: محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان صنایع‌دستی استان وجود ندارد و همه متقاضیان در این حوزه برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه