رونق به بازارچه ماهیرود باز می‌گردد

رونق به بازارچه ماهیرود باز می‌گردد

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی خراسان جنوبی گفت: پیرو نشست‌ها و مکاتبه‌ها با کشور افغانستان و قول مساعد آن‌ها، رونق صادرات به بازارچه مرزی ماهیرود بازمی‌گردد.به گزارش مهر، صادقی افزود: متأسفانه از اواخر سال گذشته با توجه به برخی محدودیت‌ها و موانع ایجاد شده از طرف افغانستان که در سال جاری تشدید شد، مبادلات تجاری در مرز ماهیرود به‌شدت کاهش یافت. مهم‌ترین نتیجه ایجاد این موانع، کاهش ۵۴درصدی مبادلات تجاری در دو ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مرز ماهیرود بوده است. وی با بیان اینکه این موانع با ممنوع کردن ترانشیپ سوخت آغاز و در سال جاری به تمامی کالاها سوق داده شد، اظهار کرد: با این تصمیمات نادرست، عملاً رونق بازارچه مرزی ماهیرود تحت تأثیر قرار گرفت.
صادقی ادامه داد: به موازات اقدام‌هایی که در حوزه اداری و دولتی در دستور کار قرار گرفت، فعالان بخش خصوصی و تجار ایران و افغانستانی هم که به‌شدت به این تصمیم معترض بودند، پیگیری‌هایی را انجام دادند.
وی افزود: تجار و فعالان بخش خصوصی در همین زمینه دیدارهایی هم با مسئولان ذی‌ربط کشور افغانستان در کابل و فراه داشتند که نتایج خوبی به همراه داشت. خوشبختانه نتیجه تمام این پیگیری‌ها، جلب نظر موافق دولت افغانستان در راستای رونق دوباره بازارچه مرزی ماهیرود بود. صادقی متذکر شد: بنا به مذاکراتی که صورت گرفته و قول مساعدی که افغانستان داده، شرایط دادوستد و مبادلات تجاری در بازارچه مرزی ماهیرود تسهیل می‌شود.
به گفته وی، براساس رایزنی‌های صورت گرفته، به‌زودی یک ملاقات مرزی ویژه هم برای تسهیل شرایط، با حضور مسئولان ولایت فراه و گمرک ابونصر فراهی و... در ماهیرود برگزار خواهد شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه