مهلت یک ماهه برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی

مهلت یک ماهه برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان بیرجند از مردم شهرستان خواست در مهلت باقی‌مانده برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی اقدام کنند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، شکری در جلسه کمیته اشتغال شهرستان بیرجند گفت: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل تا یکم مرداد مهلت دارند اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ را جذب کنند.
وی همچنین از دستگاه‌ها و اداره‌های متولی خواست تا راهنمایی‌های درست و اصولی به مراجعان ارائه دهند و از پاسکاری‌های بیهوده به اداره‌های مختلف جلوگیری کنند. وی به تشکیل کمیته کارشناسی در اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی مربوط تأکید کرد.
مدیران دستگاه‌های اجرایی متولی در این جلسه مشکلات پیش رو برای دریافت و جذب تسهیلات را مطرح کردند و جذاب نبودن تسهیلات بافت فرسوده در بخش راه‌وشهرسازی به دلیل پرداخت ۱۵۰میلیون تومان در دوران مشارکت، مشکلات پیش رو در زمینه پذیرش وثیقه‌ها در بانک‌ها و پایین بودن مبلغ سرانه اشتغال به ازای هر نفر را از جمله این مشکلات دانستند.
همچنین در این جلسه آمار کلی در مورد میزان اعتبارات معرفی و پرداخت‌شده در حوزه اشتغال‌زایی مربوط به بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ اعلام شد.
در استان از مجموع 2هزار و ۲۸۴ طرح اشتغال‌زایی معرفی‌شده به مبلغ هزار و ۹۱۷ میلیارد تومان که 5/1 برابر اعتبارات کلی برای استان است، ۴۲۶ طرح به مبلغ ۲۹۲میلیارد تومان پرداخت شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه