تعاونی‌های مرزنشین شکوفا نشدند

تعاونی‌های مرزنشین شکوفا نشدند

نماینده مردم بجنورد، مانه‌وسملقان، رازوجرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: تعاونی‌های مرزنشین در خراسان شمالی به خوبی شکوفا نشدند.
سیدمحمد پاکمهر در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی خراسان شمالی که با حضور معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه برگزار شد، با اشاره به اینکه سیمان به قطر صادر می‌کنیم اما به ترکمنستان که کشور همسایه است، خیر، اظهار کرد: ظرفیت‌های خراسان شمالی باید مورد توجه وزارت امور خارجه قرار گیرد. ضعف در صادرات وجود دارد و تقویت این حوزه نیازمند ورود جدی وزارت امور خارجه است.
محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، مانه‌وسملقان، رازوجرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس نیز در ادامه این جلسه گفت: تا زمانی که مرز پرسه سو بازگشایی نشود، سرمایه‌گذار در منطقه حضور پیدا نمی‌کند.
وحیدی با اشاره به اینکه مردم خراسان شمالی هنوز لذت استانِ مرزی بودن را حس نکرده‌اند، اظهار کرد: در سفر رئیس‌جمهور به استان مطرح شد که مرز در خراسان شمالی باید به فرصت جدید تبدیل شود و این بازگشایی مرز درخواست مردم استان است.
وی با تأکید براینکه چهار نقطه مرزی بین ایران و ترکمنستان تعریف شده است، ادامه داد: تاکنون سه نقطه مرزی بازگشایی شده اما مرز پرسه‌سو همچنان به نتیجه نرسیده است.
وحیدی با بیان اینکه نبود راه مرزی مناسب در خراسان شمالی یکی از بهانه‌ها برای عدم بازگشایی مرز است، تصریح کرد: راه مرزی استان نسبت به برخی راه‌های مرزی کشور وضعیت مناسبی دارد و این موضوع بهانه‌ای است برای عدم بازگشایی مرز که مورد قبول نیست.
نماینده مردم بجنورد، مانه‌وسملقان، رازوجرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: خط پروازی ایران- عشق‌آباد نیز مصوب شده و امیدواریم پروازها به زودی در فرودگاه بجنورد انجام شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه